Baklucka kombi -09:a går ej att öppna.
-
herminator
- Nybörjare
- Namn: Jörgen Andersson
- Kör: Mondeo Tdci 2.2 -12
Baklucka kombi -09:a går ej att öppna.
Hej på er, har lite bekymmer angående min baklucka som ej går att öppna. Kommit en liten bit på vägen i felsökningen men skulle behöva lite mer info.
Har tagit bort och ohm mätit själva strömbrytaren och den är hel. Låset indikerar öppen eller stängd baklucka så ström kommer ner och upp i låset, men den vill inte "klicka" och öppna låset när man trycker på brytaren eller fjärrnyckeln.Har nån någon bra ide vad det kan vara för fel eller har ett elschema som man kan följa vore det snällt.
Hälsn. Jörgen.
Har tagit bort och ohm mätit själva strömbrytaren och den är hel. Låset indikerar öppen eller stängd baklucka så ström kommer ner och upp i låset, men den vill inte "klicka" och öppna låset när man trycker på brytaren eller fjärrnyckeln.Har nån någon bra ide vad det kan vara för fel eller har ett elschema som man kan följa vore det snällt.
Hälsn. Jörgen.
-
herminator
- Nybörjare
-
herminator
- Nybörjare
-
DDL
- Nybörjare
- Namn: David D
- Kör: Ford Mondeo
Re: Baklucka kombi -09:a går ej att öppna.
Hej!
Gammal tråd men ville bara säga tack! Detta löste mitt problem, har en Ford Mondeo där bakluckan inte ville öppna sig. Inte heller tanklocket.
I manualen var det just F25, en röd 10, som var kallad ”tanklock” som behövdes bytas.
Efter byte funkade både bakluckan och tanklocket igen. Märkligt att man inte skrivit ut att säkringen går till båda funktionerna.
Gammal tråd men ville bara säga tack! Detta löste mitt problem, har en Ford Mondeo där bakluckan inte ville öppna sig. Inte heller tanklocket.
I manualen var det just F25, en röd 10, som var kallad ”tanklock” som behövdes bytas.
Efter byte funkade både bakluckan och tanklocket igen. Märkligt att man inte skrivit ut att säkringen går till båda funktionerna.
-
Tomas_vartofta
- Veteran
- Namn: Tomas Andersson
- Kör: Ford Edge Vignale -17, Peugeot Expert 2,0 HDI 163 -13, Triumph Spitfire MKIV - 73. Volvo Bm 620 -69. BMW K1200RS -02. Scania P93 -91
- Kontakt:
Re: Baklucka kombi -09:a går ej att öppna.
De skriver inte ut det för att vi andra ska ha lite att klura påDDL skrev: ↑tor apr 28, 2022 7:24 pmHej!