ta ur tredje (bakre) sätesraden på Ford S max ?
-
kollar
- Erfaren
- Namn: ooo ooooo
- Kör: 0000 0000
ta ur tredje "extra" (bakre) sätesraden på Ford S max 7sits ?
Får/kan man skruva bort och ta ur tredje "extra" (bakre) sätesraden på Ford S max 7 sits?
Vill ha så plant och lågt lastgolv/höjd som möjligt för att lättare kunna lasta rullstol.
Vill ha så plant och lågt lastgolv/höjd som möjligt för att lättare kunna lasta rullstol.
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Har kört utan baksäte i min Focus rätt många gånger, dock aldrig stoppad av polisen.
Men har svårt att tro att dom skulle säga något så länge det inte försöker sitta någon där...
På Focusen sitter baksätet med 4 bult och mitt-bältet med 1 bult, tar 15 min att ta ur.
Men har svårt att tro att dom skulle säga något så länge det inte försöker sitta någon där...
På Focusen sitter baksätet med 4 bult och mitt-bältet med 1 bult, tar 15 min att ta ur.
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
-
kollar
- Erfaren
- Namn: ooo ooooo
- Kör: 0000 0000
Tackar återigen!Nemesis_se skrev:Har kört utan baksäte i min Focus rätt många gånger, dock aldrig stoppad av polisen.
Verkar ju inte så krångligt.
Vill bara förtydliga att jag menar "extrasätesraden" i en S max 7sits
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Jag tror vi gissar lite 
Det kanske kommer någon som faktiskt har en S-max och kan svara...
För att få lite extra plats har jag faktiskt monterat ur både baksäte och passagerarstol
Det kanske kommer någon som faktiskt har en S-max och kan svara...
För att få lite extra plats har jag faktiskt monterat ur både baksäte och passagerarstol
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
Bakre sätesraden, alltså 3:e sitter bara med 4 bultar per säte.. Jag tog osså ur den när jag hade min S-Max, aldrig någon som hade synpunkter. Faktiskt inte ens besiktningen då de ansåg att "varför testa bältena om den ändå inte används?". Sen vet jag inte om de va snälla mot mig för att jag (företaget jag jobbar på) besiktigar typ 10 bilar i veckan hos de..
-
torre05
- Veteran
- Namn: Torsten Hänisch
- Kör: Mondeo och Connect
Dom har rätt att ge dig en 2:a på detta dock är det väl en hel del som glömmer bort det, så det är ren tur (kanske snäll grej) men i princip kan man ju plocka ut sätten som eventuellt har ett fel varje gång inför besiktningen och låtsas som om man aldrig skulle använda dessa.Bruno skrev:Bakre sätesraden, alltså 3:e sitter bara med 4 bultar per säte.. Jag tog osså ur den när jag hade min S-Max, aldrig någon som hade synpunkter. Faktiskt inte ens besiktningen då de ansåg att "varför testa bältena om den ändå inte används?". Sen vet jag inte om de va snälla mot mig för att jag (företaget jag jobbar på) besiktigar typ 10 bilar i veckan hos de..
-
Holma
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Medlemsnummer: 406
Kravet på att kolla bältena var borttaget när jag besiktade en annan 7 sitsig bil enligt den besiktningskvinnan, borde varit 2014-15. Jag har däremot inte kollat upp om hon har rätt, jag besiktade inte den bilen fler gånger...
Jag frågade om extrastolarna var tvungna att vara i för jag var nära på att glömma dom till bes, men fick det svaret.
Kontrollera bältet gör ju den som sitter i stolen, bälten kan gå sönder efter att den är besiktad också.
Jag frågade om extrastolarna var tvungna att vara i för jag var nära på att glömma dom till bes, men fick det svaret.
Kontrollera bältet gör ju den som sitter i stolen, bälten kan gå sönder efter att den är besiktad också.
-
torre05
- Veteran
- Namn: Torsten Hänisch
- Kör: Mondeo och Connect
Okej det kan vara bra möjligt, grejen är väl mer att besiktningen är mer eller mindre en grej till dom som vägra göra något åt problemen och inte för att å reda på vad som är fel på bilen, tyvärr är detta så allt för ofta iaf.Fordofilen skrev:Kravet på att kolla bältena var borttaget när jag besiktade en annan 7 sitsig bil enligt den besiktningskvinnan, borde varit 2014-15. Jag har däremot inte kollat upp om hon har rätt, jag besiktade inte den bilen fler gånger...
-
Holma
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Medlemsnummer: 406
Håller med, hade alla skött om sina bilar så hade besiktningen inte behövts...torre05 skrev:Okej det kan vara bra möjligt, grejen är väl mer att besiktningen är mer eller mindre en grej till dom som vägra göra något åt problemen och inte för att å reda på vad som är fel på bilen, tyvärr är detta så allt för ofta iaf.