Led-bakljus S-Max
-
spikarna
- Nybörjare
- Namn: Martin B
- Kör: Ford S-Max
Led-bakljus S-Max
Hej! Har en S-Max -13 med led-bakljus där den inre halvan (den delen som sitter på bakluckan) på vänster sida har lagt av. Testade att plocka ut hela lamphuset från baklucka för att se om det var något som man enkelt kunde byta ut, men ser ut som att själva led-ljuskällan sitter inbakat i ett eget plasthölje... någon som vet vad det är för ljuskälla till bakljus-slingan!? Går den att byta ut (själv)? Eller är det ett dyrt verkstadsbesök för ett annars enkelt fel?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

-
j.f.s
- Erfaren
- Namn: Johan S
- Kör: S-Max Titanium 2014
Led-bakljus S-Max
Säker på att lampan är trasig? Det är hyfsat vanligt att kabelstammen mellan kaross och lucka nöts sönder. Testat lampan på höger sida, om det nu går..?
-
S-max funderingar
- Nybörjare
- Namn: Jerker edholm
- Kör: Vectra c
Re: Led-bakljus S-Max
Hej tänkte höra hur det gick med baklyset? Va å köpte en med exakt samma problem som jag märkte idag. Verka vara hård valuta på höger baklyse till den här bilen
-
MartinW
- Nybörjare
- Namn: MARTIN W
- Kör: Ford s-max 2,0 tdci -13
Hur har ni lyckats med er bakljus? Jag har exakt samma problem, vissa dioder blinkar eller är helt släckta, ibland är det någon och ibland flera.
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
prova att mäta på kontaktstycket ,, får man 12 v dit är lampan trasig, glöm ej att kolla jord