Convers+ och navigering Mondeo 2012

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
jstefanf
Nybörjare
Namn: Stefan Fridén
Kör: Ford Mondeo

Convers+ och navigering Mondeo 2012

Inlägg av jstefanf »

Hej

Jag har nyligen blivit med Mondeo :)
En 2012a kombi Business A med all extra utrustning som fanns tillgänglig då enligt handlaren. En 2.0 tdci 140hk automat. Kanonnöjd med bilen än så länge!

Nu till frågorna.
Finns det mjukvaruuppdateringar till Convers+? Hur funkar det? Något man kan göra själv?
Samma angående navigationen? Kan man göra kartuppdateringar själv? Andra uppdateringar?

Tack på förhand!

MVH
Stefan

Tags:

torre05
Veteran
Namn: Torsten Hänisch
Kör: Mondeo och Connect

Inlägg av torre05 »

kartuppdateringar är hyfsad enkla att byta ut men det kostar en slant. betalade för min karta 890kr om jag minns rätt. Då du har en 2012 så har du ett SD i din bil. Kortet sitter bakom volymratten. du bara dra den rakt ut och sen kan man relativt enkelt klicka bort plasten som sitter lite fjäderbelastat. Finns en bra video på Youtube kring detta.

jstefanf
Nybörjare

Inlägg av jstefanf »

Okej.
Jag hörde efter angående kartuppdatering på min lokala Volvohandlare, de skulle ha ca 1500 för minneskort.
Någon som har koll på om man kan se hur gammal karta som är installerad? Och hur ny nyaste på marknaden är?

Tack

/Stefan

PatrikNys
Nybörjare
Namn: Patrik Nyström
Kör: Kia Ceed

Inlägg av PatrikNys »

Kolla in denna.
https://www.conversmod.de/
Han gör egna mods till Convers+ som man kan köpa, kolla hans videos.

Om du kan uppdatera själv till original convers+ mjukvara vet jag inte.

torre05
Veteran
Namn: Torsten Hänisch
Kör: Mondeo och Connect

Inlägg av torre05 »

Okej det lätt mycket dyrt, kanske du ska höra med någon annan återförsäljare den närmaste jag hade var också lite inkompetent. Då skulle jag har fått en karta som vart ett år gammal plus att den hade kostat 500 kr mer. Han själv tyckte att det var onödigt och att ett år gammal var ju väldigt ny. Jag tror det kommer en karta varje år och om den är uppdaterat ser du på själva chipet så plocka ut den så står det nog säkert på hur gammal den är, så gör det iaf på skivorna. Jag tror man kan även se bland tillbehör på Fords hemsida vad man kan köpa till bilen och där står även ca pris

jstefanf
Nybörjare

Inlägg av jstefanf »

Tackar för svar. Ska ta ut kortet och kolla vad det står där, och höra mig för efter billigare uppdatering :)

Skriv svar