Extra värmare samt vibrationer, Galaxy 2014

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Joabor
Veteran
Namn: Joakim Börjesson
Kör: BMW 220d Gran Tourer X-drive -18

Inlägg av Joabor »

Uppdatering gällande vibrationerna.
Jag bytte alla 4 sommardäcken (GY Eagle F1 Asymmetric 3) och nu är rattvibrationerna borta:) Vilket naturligtvis känns jäkligt bra. Men att betänka är att hjulen med dom gamla däcken var balanserade 2 gånger och det fanns ingen obalans över huvudtaget. Dom gamla däcken hade gått 2,5 sommarsäsonger och var av märket Pirelli Cinturato P7 Seal inside (inga låg budget däck).

Tack vare att dom var alerta på Speedy i Nacka så såg dom att ena hjulet hade en skada på rullytan (korden hade typ lossnat? på vänster bakdäck), väl värt att tänka på. Ska också tilläggas att jag även testade vinterdäcken där jag också upplevde vibrationer i ratten, dock en aningens mindre och därför trodde jag inte att däcken var problemet.

Hur som helst bara att håll tummarna att det inte dyker upp något nytt problem inom kort.

Mycket bytt på sistone:
- 4 nya sommardäck
- Ny ångventil
- Ny AC Kondensor
- Ny kamrem, multirem och vattenpump
- Nya stötdämpare och fjädrar runt om
- Nya hjullager fram (förmodligen helt i onödan då jag fick för mig att det var problemet med vibrationerna).
- Nya skivor och belägg runt om.

Mvh,
Joakim
S-Max 2.2 TDCi aut. Titanium -12.

Tags:

Joabor
Veteran
Namn: Joakim Börjesson
Kör: BMW 220d Gran Tourer X-drive -18

Inlägg av Joabor »

Hej Kim,

Hur har det gått med dina vibrationer? Återkoppla gärna då mina inte heller är borta. Jag hör ett tydligt woa-woa ljud och det känns som det är något som vobblar?!

Mvh,
Joakim
S-Max 2.2 TDCi aut. Titanium -12.

Skriv svar