Ford Mondeo centrallåsstrul

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Azc
Nybörjare
Namn: Simon Disman
Kör: Mondeo 01

Ford Mondeo centrallåsstrul

Inlägg av Azc »

Jag har nyligen köpt mig en Ford Mondeo -01. Mycket billig och bil därefter men nu har det börjat spöka lite.
Det största problemet är att bakluckan låser upp sig lite när den vill. Även under färd. Jag har gjort mitt bästa för att felsöka och är rädd för att det eventuellt är fukt i nåt kablage någon stans men någon kanske vet vad detta kan bero på?? HJÄLP!!
Övrigt så måste man låsa bilen genom att vrida om nyckeln i det enda nyckelhål som finns. Men för att låsa upp bilen MÅSTE man använda fjärrkontrollen. Dock öppnar sig bara högersidan. Någon som har en susning?!
Tack på förhand! Sjukt tacksam för svar!

Användarvisningsbild
Drutten
Veteran
Namn: Micke Engström
Kör: Taunus

Inlägg av Drutten »

Azc skrev:Jag har nyligen köpt mig en Ford Mondeo -01. Mycket billig och bil därefter men nu har det börjat spöka lite.
Det största problemet är att bakluckan låser upp sig lite när den vill. Även under färd. Jag har gjort mitt bästa för att felsöka och är rädd för att det eventuellt är fukt i nåt kablage någon stans men någon kanske vet vad detta kan bero på?? HJÄLP!!
Övrigt så måste man låsa bilen genom att vrida om nyckeln i det enda nyckelhål som finns. Men för att låsa upp bilen MÅSTE man använda fjärrkontrollen. Dock öppnar sig bara högersidan. Någon som har en susning?!
Tack på förhand! Sjukt tacksam för svar!
Välkommen till FCS.

Hade ungefär samma problem min Mondeo -04 och det var microbrytarna i låskistan i förardörren som var slitna jag köpte en begagnad från Bildelsbasen och det löste mitt problem.

Skriv svar