Min dieselstånka går väldigt rått
-
Linjen
- Nybörjare
- Namn: Ulf L
- Kör: Ford Mondeo Mk4 Kombi-2010
Min dieselstånka går väldigt rått
Har en Mondeo diesel 2010 som gick väldigt "hårt" i gången och det var lätt att få "kärringstopp" Kollade upp allt möjligt.
Kollade till sist dieselfiltret och det var alldeles smemmigt, förmodligen så har jag fått tillväxt av något i tanken Bytte ut filtret och fick en fin gång i motorn igen, Nu en månad senare är eländet tillbaka igen. Har hällt i något som hette Biostat i tanken men det hjälpte inget vidare, det var bara dyrt. Måste jag plocka loss tanken och rengöra eller finns det något vettigt husmorstips?
/ Linjen
Kollade till sist dieselfiltret och det var alldeles smemmigt, förmodligen så har jag fått tillväxt av något i tanken Bytte ut filtret och fick en fin gång i motorn igen, Nu en månad senare är eländet tillbaka igen. Har hällt i något som hette Biostat i tanken men det hjälpte inget vidare, det var bara dyrt. Måste jag plocka loss tanken och rengöra eller finns det något vettigt husmorstips?
/ Linjen
-
Joabor
- Veteran
- Namn: Joakim Börjesson
- Kör: BMW 220d Gran Tourer X-drive -18
Nu verkar du ha provat något algdödande medel, men kanske kan vara värt att prova Wynns.
https://wynns.se/produkter/diesel/fuel-biocide/
Har till dags datum bara positivt att säga om Wynns.
https://wynns.se/produkter/diesel/fuel-biocide/
Har till dags datum bara positivt att säga om Wynns.
S-Max 2.2 TDCi aut. Titanium -12.
-
Linjen
- Nybörjare
- Namn: Ulf L
- Kör: Ford Mondeo Mk4 Kombi-2010
Behöver byta dieselfilter igen hur som. Har sett att man med fördel kopplar på en vakuumsug på utgående nippel från dieselfiltret för att återfylla det med diesel igen innan start. Gjorde inte det förra gången och jäklar vad bökigt det blev. En sån där sug kostar ju en 7-hundring på Biltema, kan man lika gärna trycka in diesel i ingående nippel på bränslefiltret med en "Slangblåsa" ?
En så´n kostar ju bara 50-lappen.
Nå´n som vet eller tror starkt?
/ Linjen
En så´n kostar ju bara 50-lappen.
Nå´n som vet eller tror starkt?
/ Linjen