Sliten ratt Mondeo mk5

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
mange39
Erfaren
Namn: magnus unger
Kör: Mondeo mk5-18

Re: Sliten ratt Mondeo mk5

Inlägg av mange39 »

cox skrev:
lör aug 01, 2020 8:45 am
Nja den täcker mer än så, jag fick en ny länkarm bak på min. Den undre glappade som fan gick att rucka hjulet typ en cm.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
ja jo det är väl en gråzon vad den täcker
finns ju ingen stans det står i klartext .

får se hur det går med nästa fel på onsdag :unhappy:

cox
Veteran
Namn: Micke w
Kör: Mondeo mk5

Inlägg av cox »

Precis man får stå på sig, när det har varit diskution för min del. Så har jag bett åf ta fram villkoren och då har dom gett med sig

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Thomas H
Nybörjare
Namn: Thomas Hansson
Kör: Ford Galaxy 2016

Inlägg av Thomas H »

Hej igen alla i sommarsverige, nu har jag fått tag i villkoren för den utökade garantin gällande Galaxy -16. Ringde Fords kundtjänst men hamnade bla i Danmark som bara hänvisar till Fordverkstäder. Har besökt och visat upp felet på de två Fordverkstäder som finns här i Blekinge. Svar: Pga av många garantikrav gällande sliten ratt ändrades villkoren (vet ej när). I villkoren för -16 undantages numera klädsel, vilket då även omfattar ratten. Här väljer Ford att fortsatt montera in odugliga rattar som kund får betala istället för att ta det på goodwill och byta material/leverantör. Att köpa en ny "ren" ratt kostar bara 550 kr, så frågan är om det är läder i den eller om det är fejkskinn. Någon som vet? Själva arbetet att byta ratten och montera in den gamla elektroniken/airbag m.m. kostar 2.900 kr. Sammanfattningsvis kan sägas att den utökade garantin på 3 år gäller i princip bara motor och elektronik, vilket vore bättre/enklare för kund att skriva i villkoren än det A4 papper med finstilt med allt som inte ingår.

Tack för att ni tog er tid att läsa mitt missnöje
//Thomas

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

hade nog faan tagit den gamla ratten till en bilsadelmakare å klätt om den ;) för 550 får man INTE en skinnratt iaf :)

Skriv svar