Mondeo Powershift-fel?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Re: Mondeo Powershift-fel?

Inlägg av granadadr »

davve d skrev:
lör aug 01, 2020 3:41 pm
Nyfiken fråga; hur många av er i ”Hata-Mondeo-MK5-klubben” har någon direkt erfarenhet av bilen i fråga? Eller är det googlekunskap?

Ni är ju samma personer som uttrycker samma negativiteter i varje tråd som handlar om senaste Mondeon men inget informativt om bilen för övrigt.

Hur många av landets Mondeos är enligt er redo för skroten?

Jag som frågar har avverkat ca 5500 mil i min Mondeo Business Powershift iAWD 180 -16 och känner inte alls igen mig i er beskrivning om att den skulle vara så dålig som ni ständigt uttrycker.

Har ni vägarna förbi Norrtälje så kan ni få klämma och känna samt provköra.
hatar den egentligen inte underbar att köra å tyst å mer bekväm än min mk4,, men kvallan har blivigt sämre å det avskräcker då mig,, å mer svårmekad,, jag mekar själv så sådant är viktigt för mig,, men ALLT annat är kanon på den tycker jag,, design komfort är fint,, :) och ja jag har kört endel :) med olika motorer osv :) kört dem flesta Fårrdar faktiskt :)

mange39
Erfaren
Namn: magnus unger
Kör: Mondeo mk5-18

Re: Mondeo Powershift-fel?

Inlägg av mange39 »

cox skrev:
lör aug 01, 2020 5:31 pm
Hatar Bild nä men brister i kvaliteten som flertalet nämt.

Skälv har jag bytt dragkrok (elektrisk)
Kylaren,batteri, länkarm bak den stora nedre kass bussning, parksensor, modulen som styr funktionen för fickparkering (automatisk) och i kväll fixat rost i skärmkanten bak... Bilen i fråga mondeo mk5 16 2.0 iawd 8700 mil, löjligt att den redan börjar rosta där. Tvättas regelbundet minst 2 ggn i veckan, ja jag är nog FN pedant... Men hatar skitiga bilar Bild

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
har svart bil så det känner jag igen :bowdown:
samma här blir nästan två tvättar i veckan

Skriv svar