köpråd mondeo
-
peora
- Erfaren
- Namn: peo
- Kör: ford mondeo-98
köpråd mondeo
Hej!
Jag är på väg att köpa en Ford Mondeo 2.5 V6 Manuell, 170hk, 2001. Vad ska jag kolla extra på. Är v6 pålitlig?
peora
Jag är på väg att köpa en Ford Mondeo 2.5 V6 Manuell, 170hk, 2001. Vad ska jag kolla extra på. Är v6 pålitlig?
peora
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
De första är om oljan ser och känns bra, de andra är handbromsen så den funkar som den ska och de tredje å sista är om de finns hjullager ljud.. är de inga problem med dessa 3 så är de en bra bit på väg
de vanligaste är att oken bak hänger sig i handbromsen. Generellt är v6orna driftsäkra maskiner
Skickat från min iPhone med Tapatalk
de vanligaste är att oken bak hänger sig i handbromsen. Generellt är v6orna driftsäkra maskiner
Inofficiell scorpio expert 
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
köpråd mondeo
jach skrev:Köp aldrig en Ford med automatlåda efter 20000 mil är de slut,, kolla att oljan har bytts regelbundet vill du motorn ska gå felfritt byt olja i vart fall varje 1000 mil och köp kvalitets olja inget billigt skit, slarv med oljebyte har dödat åtskilliga v 6 or och andra motorer med för den delen.
Men nu vart du väl ändå bra negativ? Sambon har en jättefin 05a som gått 25xxxx med automat och inte är den slut

Inofficiell scorpio expert 
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
jach skrev:Köp aldrig en Ford med automatlåda efter 20000 mil är de slut,, kolla att oljan har bytts regelbundet vill du motorn ska gå felfritt byt olja i vart fall varje 1000 mil och köp kvalitets olja inget billigt skit, slarv med oljebyte har dödat åtskilliga v 6 or och andra motorer med för den delen.
Då finns det 2 underverk inom släkten och 4 som passerat;)
Vill bestämt hävda att din generalisering är direkt felaktig!
Regelbunden service är a och o om de ska rulla på år efter år.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018