Kylvätskeproblem Mondeo -06
-
- Erfaren
- Namn: Håkan Karlsson
- Kör: Focus -02, Volvo 164 -73
Kylvätskeproblem Mondeo -06
Hej. Vid nyår började min Mondeo dra kylvätska. Dessutom "dippade" tempmätaren ner ibland.
Fick fylla på ett par liter på en vecka. Ringde Bilfocus i Falun (Ford) o fick en tid i mitten på jan.
Dom provtryckte systemet men hittade ingenting! Efter det gick faktiskt bilen bra?!
Sedan återkom båda problemen i slutet av feb. Fick en ny tid i förra veckan o då ville dom provtrycka den kall.
Så jag lämnade in den på en em o hämtade den morgonen efter.
Då hittade dom en LITEN läcka, ett par droppar bara ur en kylarslang, som dom drog åt slangklämman på.
Är det någon som har nån idé om vad det här kan bero på?
Mvh/Håkan
Fick fylla på ett par liter på en vecka. Ringde Bilfocus i Falun (Ford) o fick en tid i mitten på jan.
Dom provtryckte systemet men hittade ingenting! Efter det gick faktiskt bilen bra?!
Sedan återkom båda problemen i slutet av feb. Fick en ny tid i förra veckan o då ville dom provtrycka den kall.
Så jag lämnade in den på en em o hämtade den morgonen efter.
Då hittade dom en LITEN läcka, ett par droppar bara ur en kylarslang, som dom drog åt slangklämman på.
Är det någon som har nån idé om vad det här kan bero på?
Mvh/Håkan
-
- Erfaren
- Vispen74
- Veteran
- Namn: Thomas E
- Kör: Ford Focus Active
Du skriver ju själv att de drog åt en slangklämma som åtgärd? Löste alltså inte detta problemet?164forever skrev:Hej igen.
Är det ingen som kan svara på MIN fråga?
Alltså min Mondeo drar kylvätska och Bilfocus i Falun (Ford) hittar alltså inget fel?!
Dom skriver på notan: "Vattnet måste gå ut i motor, Avgaser"
Mvh/Håkan
-
- Erfaren
-
- Erfaren
När vi hade in Focusen på service på Vianor-verkstaden här i stan,
så kollade jag med killarna där och dom sa att dom nog kunde hitta felet på Mondeon.
Jag fick en tid förra onsdagen. De hittade en stor läcka vid ovan nämnda slangklämma, som var en sån här engångs.
Alltså hade nog Bilfocus dragit sönder den!
Nu har jag kört bilen ett antal mil sedan förra onsdagen och nu verkar Mondeon vara helt tät. Peppar, peppar...
Nu är det alltså bara att hoppas att bilen fortsätter så här, för någon stor o dyr motorreparation är det inte värt med en Mondeo -06, tyvärr.
Mvh/Håkan
så kollade jag med killarna där och dom sa att dom nog kunde hitta felet på Mondeon.
Jag fick en tid förra onsdagen. De hittade en stor läcka vid ovan nämnda slangklämma, som var en sån här engångs.
Alltså hade nog Bilfocus dragit sönder den!
Nu har jag kört bilen ett antal mil sedan förra onsdagen och nu verkar Mondeon vara helt tät. Peppar, peppar...
Nu är det alltså bara att hoppas att bilen fortsätter så här, för någon stor o dyr motorreparation är det inte värt med en Mondeo -06, tyvärr.
Mvh/Håkan