Mondeo MK4 2009 Service vid 12500mil
-
Mikhogl@yahoo.s
- Nybörjare
- Namn: Mikael höglund
- Kör: Mondeo
Mondeo MK4 2009 Service vid 12500mil
Hej Jag har en 2009a med 2.0 diesel med 140hk och automatväxel. Jag undrar om någon har koll på vad som bör göras vid detta miltal?
Tidigare har bara oljebyte och kupefilter bytts. Det börjar vara dax för oljebyte nuigen och jag tänker lämna in bilen för lite omvårdnad.
Vad ska bytas utöver oljan:
Kamrem?
Vattenpump?
Nån mer rem?
Växelådsolja?
Mvh
Tidigare har bara oljebyte och kupefilter bytts. Det börjar vara dax för oljebyte nuigen och jag tänker lämna in bilen för lite omvårdnad.
Vad ska bytas utöver oljan:
Kamrem?
Vattenpump?
Nån mer rem?
Växelådsolja?
Mvh
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Kamrem byts som sagt vid 20000 mil eller tio år.
Man bör byta vattenpump i samband.
Drivremmen byts när den börjar se sliten ut, med andra ord en koll verkstaden gör vid varje service.
Växellådsolja byts bara i power shift-lådorna. Står isåfall power shift på din växelspak. Byts var 6000:e mil eller vart tredje år.
Vet inte exakt, men fått för mig att kupefilter och luftfilter byts varannan service. Med andra ord 4000 mil eller efter två år. Men det får du säkert snart bekräftat eller dementerat här på forumet
.
En tanke, eftersom du frågar har du inte tänkt lämna till Ford-verkstad?
Ring gärna till auktoriserad Ford-verkstad och jämför pris. För min del har det inte skiljt många 100-lappar och mycket trevligare med Ford-stämpeln i boken enligt mitt tycke
.
Man bör byta vattenpump i samband.
Drivremmen byts när den börjar se sliten ut, med andra ord en koll verkstaden gör vid varje service.
Växellådsolja byts bara i power shift-lådorna. Står isåfall power shift på din växelspak. Byts var 6000:e mil eller vart tredje år.
Vet inte exakt, men fått för mig att kupefilter och luftfilter byts varannan service. Med andra ord 4000 mil eller efter två år. Men det får du säkert snart bekräftat eller dementerat här på forumet
En tanke, eftersom du frågar har du inte tänkt lämna till Ford-verkstad?
Ring gärna till auktoriserad Ford-verkstad och jämför pris. För min del har det inte skiljt många 100-lappar och mycket trevligare med Ford-stämpeln i boken enligt mitt tycke
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!