Stereo stendöd
-
johan184
- Nybörjare
- Namn: Johan Alfredsson
- Kör: mondeo
Stereo stendöd
Tänkte se om någon har några bra tips, skulle byta standardstereon, hade en sån här:

Satte i den nya, stendöd. Sen satte jag tillbaks den gamla, stendöd också. Vet någon om det är något basic error som jag lyckats göra ? Har bytt säkringen i handsfacket som är till stereon, en 15A. Finns det några mer det kan vara ?
Börjar bli riktigt trött på skiten.

Satte i den nya, stendöd. Sen satte jag tillbaks den gamla, stendöd också. Vet någon om det är något basic error som jag lyckats göra ? Har bytt säkringen i handsfacket som är till stereon, en 15A. Finns det några mer det kan vara ?
Börjar bli riktigt trött på skiten.
-
johan184
- Nybörjare
- Namn: Johan Alfredsson
- Kör: mondeo
Japp. Med medföljande adapter. Men som sagt så är ju den gamla enheten död nu också. Så nått strömrelaterat är det ju. Kollade i bruksanvisningen, och bytt den som är till radion men tänkte det kanske fanns någon fulsäkring någonstanns också som jag inte hittat.granadadr skrev:syns det är en mondeo mk4,5men står inget i boken? för som sagt allt ska vara plug and play, dubbelkolla säkring,, mät den
brukar jag göra
var det typ sån stereo du monterade ??
Va förresten inte min på bild, men samma stereo, antog jag. Får fortsätta när det är ljust ute igen.
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
gör så här tillbörs stereon tror jag har löstagbara kablar?? på min står det på dem,, ex röd + gul ign osv,, om man får fram någotjohan184 skrev:Japp. Med medföljande adapter. Men som sagt så är ju den gamla enheten död nu också. Så nått strömrelaterat är det ju. Kollade i bruksanvisningen, och bytt den som är till radion men tänkte det kanske fanns någon fulsäkring någonstanns också som jag inte hittat.
Va förresten inte min på bild, men samma stereo, antog jag. Får fortsätta när det är ljust ute igen.
-
Tolla
- Nybörjare
- Namn: Tolla Fares
- Kör: Ford Mondeo BA7 1,6 liters från 2011
Re: Stereo stendöd
Hej! Hittade du problemet? Har nu samma problem med en ford mondeo 2011