Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Ska jag använda en original Ford-generator?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
mondeo1993
Nybörjare
Namn: För & Efternamn
Kör: Mondeo MK3

Ska jag använda en original Ford-generator?

Inläggav mondeo1993 » tor feb 27, 2020 1:22 pm

Hallå

Jag måste ha bytt ut en generator.
på mondeo MK3 2004 V6 Jag förstår Ford med deras "smarta laddning" Kan inte använda en billig generator från okänt märke e.bay, en renoverad Bosch, som vissa bilverkstäder beställer och installerar, kan också rapportera fel i laddningssystemet vissa bilmekaniker berättar. Ford Danmark och vissa bilmekaniker säger att det måste vara en renoverad "original" man kan känna till med Fords eget märke, som bara kan beställas från Ford, så att systemet inte rapporterar fel på laddningssystemet. Kan det verkligen passa? Ford tillverkar och renoverar inte generatorer. Den här frågan gäller också Focus Mk2. Det kan inte köras med en billig generator av okänt märke från e.bay. Ford här i Danmark måste ha 4 000 DKK för en renoverad original. Det är väldigt dyrt. Finns det någon som har erfarenhet av billiga generatorer som fungerar med Ford "intelligent laddningssystem" som kan beställas hemma på Internet?

Ford4Life
Veteran
Namn: Rickard Å
Kör: Mondeo Mk4 Business Edition

Inläggav Ford4Life » tor feb 27, 2020 2:05 pm

Jag köpte en på skroten... så original det kan bli.
Dock sa felkoden ändå att den inte laddade som den skulle... så det var nog inget fel på min gamla och har inte haft några problem med den nya sen dess heller. Det var batteriet som var slut.