Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Stereo

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
micke.persson-svensk
Nybörjare
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 22, 2020 10:24 am
Namn: Micke Perssson
Ort: Järvsö

Stereo

Inläggav micke.persson-svensk » sön mar 22, 2020 10:30 am

Tackar för insläpp
Nu till min fråga, har en mondeo 03 o undrar om en
Dubbeldinstereo passar i hålet som d är eller inte.
Känns ju lite dumt o köpa en sån o den inte passar.

Tack på förhand

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Stereo

Inläggav RickardEM » sön mar 22, 2020 3:01 pm

micke.persson-svensk skrev:Tackar för insläpp
Nu till min fråga, har en mondeo 03 o undrar om en
Dubbeldinstereo passar i hålet som d är eller inte.
Känns ju lite dumt o köpa en sån o den inte passar.

Tack på förhand

Om du har den uppdaterade versionen som kom 2003 finns det dubbeldinadaptrar att köpa. På den tidiga Mondeon 2001-2003 passar det tyvärr inte utan lite modifikation, många som modar lite dock. :)

Finns adaptrar så att enkeldinstereo passar till den tidiga Mondeon annars. :)

Tidig
pre.jpg


Sen
post.jpg


\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
micke.persson-svensk
Nybörjare
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 22, 2020 10:24 am
Namn: Micke Perssson
Ort: Järvsö

Re: Stereo

Inläggav micke.persson-svensk » mån mar 23, 2020 7:50 am

Har den tidigare modellen, tänkte om d är samma storlek på orginalstereon o en dubbeldin

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Stereo

Inläggav RickardEM » mån mar 23, 2020 8:45 am

micke.persson-svensk skrev:Har den tidigare modellen, tänkte om d är samma storlek på orginalstereon o en dubbeldin

Originalstereon är 1,75 DIN tyvärr. :(

\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
micke.persson-svensk
Nybörjare
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 22, 2020 10:24 am
Namn: Micke Perssson
Ort: Järvsö

Stereo

Inläggav micke.persson-svensk » tis mar 24, 2020 7:03 am

Hejsan, har en mondeo 03 som jag skulle vilja ha en dubbeldinstereo i, någon som har nå tips på vart man kan få tag i en som passar i hålet.

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Stereo

Inläggav RickardEM » tis mar 24, 2020 8:27 am

micke.persson-svensk skrev:Hejsan, har en mondeo 03 som jag skulle vilja ha en dubbeldinstereo i, någon som har nå tips på vart man kan få tag i en som passar i hålet.

Finns ingen dubbeldin som passar i hålet. För att montera en dubbeldin i Mondeo Mk3 2001-2003 för man modifiera panelen.
Nedan finns en guide jag hittade här: LÄNK

Mk3 preface console removal + Double din fitting (pic heavy!!)
The following is a bit of a guide on how to remove a prefacelift centre console. I have also included how I fitted my double din HU as too many people say it cant be done in a preface motor. Oh yes it can!!!

Tools required:

Radio removal keys
Phillips screwdriver
Dremel type tool
Masking tape
String

Start by removing the head unit. Release keys in either side will release it, pull it out, make a note of what connections are what (there are on a factory head unit, power, aerial, speakers and remote stalk), disconnect and remove headunit. Will look like this:
1.jpg

Secondly, remove your gearknob. On a preface they have a lift up reverse which is spring loaded. As the gearknob comes undone, lift off carefully as the spring is still under tension. Store knob and spring somewhere safe. You don’t need to remove the lift up collar.

Next, remove the centre console side trim panels. There is a screw in the footwell end. The other end is just clipped in
2.jpg

3.jpg

Next remove the gearstick gaiter and surround. Its located by some small yellow pins and just pulls out with a little care.
4.jpg

The top of the gaiter has an elasticated collar, so will just pull over the lift up collar to enable complete removal. Should be looking something like this now
5.jpg

Next step is to remove the switches from the centre console. You should be able to reach down behind them and push them out of the console from behind. Before removing the connectors, I used masking tape to label them so I didn’t get mixed up (There will be the boot release, heated screens and hazard and airag telltale and depending on model, ESP & heated seats). The cupholder WILL NOT come out. Its screwed to the console from behind so that’s stays attached until the console is out.
6.jpg

7.jpg

Again, store all switches safely. Now its time to remove the screws. There are 2 inside where the radio was, one either side
8.jpg

There are 2 either side of the centre console
9.jpg

And the most awkward 2 are tucked right up under the bottom of the console
10.jpg

There are also two further up the console, one behind the hazards switch and one behind the heated screens switch
11.jpg

Once this lot is removed, its time for the centre console to start coming out. I found it easiest to start working from the bottom up, for reasons that will become apparent. The console is held in by some fairly meaty clips at the top and at this point, the clock and climate/aircon bits are still connected. The framework around the gearstick is quite flexible and will push down to allow you to pull the bottom of the console panel forward, over it
12.jpg

You might find it helpful to loosen the whole of the centre console. 3 8mm bolts in the armrest storage
13.jpg

and a screw under the cig light bit
14.jpg

Once that's done, you should now have enough room to get in behind the panel and disconnect the elctrical connections to the aircon unit and clock. The aircon bit has one of those funny folding clamp affir type connections. That had me stumped for a couple of mins! Once they are disconnected, its time to be brave! As mentioned, The console is held in by some fairly meaty clips at the top. These are the bugger:
15.jpg

To release the centre console, its needs a fairly strong pull in a forward and downward direction (diagonally down toward the gearknob is probably a good description) to release them. You wont break them, just be careful. Once they are out, carefully remove the console, watching and being careful of the still attached cupholder at the bottom. You should now have you centre console out. Well done. Time for a brew and a biscuit.


\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Stereo

Inläggav RickardEM » tis mar 24, 2020 8:30 am

Fortsättning...

If you are fitting a double din hu, remove the cupholder and aircon unit and clock (all just screwed on)
I fitted an Alpine IVA-W202Ri to mine. In comparison, you can see it's a big bigger, not much though.
16.jpg

Get the cage for your h/u and measure where you need to cut on the black plastic within the radio cutout on the console. I used a dremel type tool with a cutting blade. It will need trimming. I found it easiest to take it down to the bottom edge as it’s a bit awkward to cut in this area (you’ll see what I mean if you try)

There is a flap of plastic that separates the H/U and the aircon unit which I neded to cut to allow the cage to fit properly
17.jpg

Cut small amounts at a time and keep checking. Eventually the cage will fit. Mine looked like this
18.jpg

Once fitted and your happy with it, use the locking tabs on the cage to lock it into place
19.jpg

20.jpg

Time for another brew and another biscuit!

Once you are happy, refit the clock, aircon unit and cupholder to the console. Before refitting the console, I tied lengths of string round all the swith connectors and threaded the bits of string through the appropriate holes on the console (only did it for the upper switches as it was a complete pain trying to get them when I put the console back on first time! This method means you just pull the bit of string and the connectors appear! Before clipping the colse back in, reconnect the clock and aircon connections. Push the clips back in at the top and guide the cupholder back in at the bottom. Refit everything else. Should now look like this:
21.jpg

22.jpg

Sort the wiring out for your new head unit, connect and test. When happy, fit your head unit. Be tidy with the wiring as there isnt too much room behind there.

Enjoy you double din H/U!!
23.jpg

Some work will probably be needed to make it look neat round the edged. The trim that came with mine wouldn't fit when I had the H/U mounted at the depth it is. Several people on here have built custom surrounds to make it look neater. The Guv did a good one, some pics can be seen here

Hope this helps guys. Any questions, get in touch!!


\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Stereo

Inläggav RickardEM » tis mar 24, 2020 8:35 am

Lite insperationsbilder. :)

Original
stereo mondeo1.jpg


Dubbeldin
stereo mondeo.jpg

stereo mondeo2.jpg

stereo mondeo4.jpg


\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
micke.persson-svensk
Nybörjare
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 22, 2020 10:24 am
Namn: Micke Perssson
Ort: Järvsö

Re: Stereo

Inläggav micke.persson-svensk » tis mar 24, 2020 9:24 am

Tack för info, kanske lättare o gå tag på en "värre orginalstereo

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Stereo

Inläggav RickardEM » tis mar 24, 2020 11:01 am

micke.persson-svensk skrev:Tack för info, kanske lättare o gå tag på en "värre orginalstereo

Går att sätta dit enkeldin annars? Finns täcklock med och utan förvaringsfack. :)

stereo mondeo5.jpg

stereo mondeo7.jpg


\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
nextuz
Legend
Inlägg: 5992
Blev medlem: ons aug 06, 2003 10:31 pm
Namn: Mas-mats Fröyen
Ort: Borlänge
Kör: Escort, Escort, Focus
Medlemsnummer: 7

Re: Stereo

Inläggav nextuz » tis mar 24, 2020 12:10 pm

Jag hade satsat på en enkeldin för att kunna ha ett fack under o kunna lägga mobilen =)
Där kan man exempelvis stoppa i en laddare för trådlös laddning.

Användarvisningsbild
micke.persson-svensk
Nybörjare
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 22, 2020 10:24 am
Namn: Micke Perssson
Ort: Järvsö

Re: Stereo

Inläggav micke.persson-svensk » tis mar 24, 2020 5:09 pm

Jo men d har du rätt i, tack för allt