Klickande vid start Mondeo

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
freddie.johansson
Nybörjare
Namn:

Klickande vid start Mondeo

Inläggav freddie.johansson » fre apr 03, 2020 1:30 pm

Precis köpt en Mondeo 03.
Den som hade den innan var en äldre man som precis gått bort. Dvs bilen har troligtvis kört både lite och sällan. I vinter har den inte ens använts utan stått i garage.

De hade snabbladdat den för att den skulle starta och jag körde hem den några mil.

När vi sedan skulle skulle starta bilen så klickade det snabbt flera ggr (som en leksakskulspruta).

Laddade då batteriet över natten och på morgonen när jag tog den så startade den fint. Åkte sedan ett ärende och bilen startade åter igen fint. Däremot när den sedan stod på parkeringen en stund och frugan skulle ta bilen så klickade det igen. Jag provade och då startade den. Kan det vara batteriet som antingen behöver laddas med rekondfunktionen på laddaren en period eller är det helt enkelt kasst så man bör byta eller kan det vara något annat knas? Tänke om det är något någon annan känner igen som har Mondeo.

Mvh
Freddie

stelu74
Erfaren
Namn: Stefan L
Kör: Galaxy 2012 2.0LTDCI

Re: Klickande vid start Mondeo

Inläggav stelu74 » fre apr 03, 2020 2:43 pm

Prova med rekondfunktion. Man ska inte ha batteriet inkopplat i bilen då eftersom spänningen kan vara högre än vad bilelektroniken tål.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Användarvisningsbild
freddie.johansson
Nybörjare
Namn:

Inläggav freddie.johansson » fre apr 03, 2020 3:50 pm

Tack, jag provar.

stelu74
Erfaren
Namn: Stefan L
Kör: Galaxy 2012 2.0LTDCI

Inläggav stelu74 » fre apr 03, 2020 4:39 pm

Det är värt att prova rekonditionera men risken är stor att batteriet behöver bytas.

Skickat från min G8441 via Tapatalk