Lastgaller/lastnät till Ford Galaxy -17

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
sve84
Nybörjare
Namn: Sverker N
Kör: Ford Galaxy 2017 AWD Automat 180hk

Lastgaller/lastnät till Ford Galaxy -17

Inlägg av sve84 »

Hej!
Har precis (igår) köpt en Ford Galaxy 2017 års modell.

Letar efter ett lastgaller som passar den. Verkar dåligt med tredjepartstillverkare som har passande galler.
Visst finns det generiska galler, men dessa nyttjar ju inte de fästpunkter som finns i taket, utan klämmer sönder inredning på diverse olika punkter (min erfarenhet från galler i andra bilar).

Nån som har erfarenhet av vad som funkar bra med Galaxy MK4 (som jag tror mig förstått att den kallas)?
Vill ha galler bakom andra raden för at skydda från flygande last och hundar.

Gärna om nån har tips på komplett lösning med avdelare, gallerdörr och lastgaller.
Alternativt lastnät + hundbur (dessa är ju mer generiska).
T.ex. MiM (tillverkar hundtillbehör) verkar ha allt utom just gallret för denna Ford-modell, men kanske något av deras passar ändå?

Jag har pratat med Ford och de verkade ha nåt för hyfsat pris (~2000:-), men hon var tvungen att kolla upp vidare samt lite leveranstid. Eventuellt intressant att få fram nåt snabbare (innan helgen). Annars löser det sig ändå på nåt sätt :)

/Sverker

Tags:

ricki
Erfaren
Namn: Rickard Löfqvist
Kör: Galaxy -18 AWD

Re: Lastgaller/lastnät till Ford Galaxy -17

Inlägg av ricki »

Till vår gamla S-Max hade jag Travall och till vår nya Galaxy har jag nått tyskt märke jag köpte via lokala Ford ÅF. Både spänner man fast mot c stolparna. Vart jätte nöjda med båda. Inga missljud eller nått från någon av dem. Både finns med avskiljningsvägg för hund.

sve84
Nybörjare
Namn: Sverker N
Kör: Ford Galaxy 2017 AWD Automat 180hk

Re: Lastgaller/lastnät till Ford Galaxy -17

Inlägg av sve84 »

Tack för svaret!
Jag inhandlade galler via Ford, nåt från Tyskland.
Tyvärr sticker det ju ut en bit från nackstöden, så det blir en ganska stor glipa mellan nackstöden på mellersta raden och gallret.
Kan inte rekommendera det direkt. Har sett andra varianter på ebay, så får försöka sälja detta och köpa nåt annat, eller designa ett eget och be nån firma tillverka.

Skriv svar