Byte strålkastare, 25kkr rimligt pris?
-
JohanJ
- Nybörjare
- Namn: Johan Jonasson
Byte strålkastare, 25kkr rimligt pris?
Hej,
Helljuset på min FORD S-MAX (II) 4x4 2.0 TDCI Årsmodell 2016 har gett upp. Verkstaden säger efter felsökning att man behöver byta vänster strålkastare i sin helhet och bedömer att det kommer kosta strax under 25000 kr. Är det en rimlig kostnad för ett sådant "ingrepp"? Jag gissar att det inte är en helt enkel manöver och att det driver upp kostnaden (och som gör det svårt att fixa på egen hand)?
Helljuset på min FORD S-MAX (II) 4x4 2.0 TDCI Årsmodell 2016 har gett upp. Verkstaden säger efter felsökning att man behöver byta vänster strålkastare i sin helhet och bedömer att det kommer kosta strax under 25000 kr. Är det en rimlig kostnad för ett sådant "ingrepp"? Jag gissar att det inte är en helt enkel manöver och att det driver upp kostnaden (och som gör det svårt att fixa på egen hand)?
-
Tummps
- Veteran
- Namn: Timmy A
- Kör: Mondeo 2.0 tdci
Re: Byte strålkastare, 25kkr rimligt pris?
Njae, strålkastaren i sig är dyr. Är det led är den rejält dyr, är det xenon så inte lika dyr. Har du led eller xenon?
Själva bytet tar max en timma, om man är extremt seg och tar kafferaster emellan.
Skickat från min moto g 5G plus via Tapatalk
Själva bytet tar max en timma, om man är extremt seg och tar kafferaster emellan.
Skickat från min moto g 5G plus via Tapatalk
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Byte strålkastare, 25kkr rimligt pris?
äckligt med kaffe ju
- Bilagor
-
-