Dieselvärmare Mondeo 2015

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
ruff
Nybörjare
Namn: Maths Lundin
Kör: Ford Mondeo
Mustang GT 2006

Dieselvärmare Mondeo 2015

Inlägg av ruff »

Jag har en Mondeo 2015 med en Diesel värmare av något slag. Enligt Ford så har jag inte det i min bil ändå så finns det en sådan bakom höger innerskärm. Nu undrar jag om det går att programera om den så att det blir en parkeringasvärmare ?? Har sett att det finns fjärrstyrning till Fords värmare men vet ej om det finns till min.

Tags:

cox
Veteran
Namn: Micke w
Kör: Mondeo mk5

Re: Dieselvärmare Mondeo 2015

Inlägg av cox »

Låter märkligt, är väl standard på mondeon med bränslevärmare. Är det nya karossen du har ? Vilken utrustningsnivå har du på bilen. Sitter normalt värmare samt tidur på dom med fjärrkontroll för manuell start.

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

Tummps
Veteran
Namn: Timmy A
Kör: Mondeo 2.0 tdci

Inlägg av Tummps »

Köpt begagnad? Säkert som i mitt fall att du inte fick med en fjärrkontroll för att starta värmaren. Dock borde du kunna starta den manuellt i bilen.

Står ingenstans att min bil är utrustad med antenn och fjärrkontroll för värmaren, men lik förbannat satt det en fabriksmonterad antenn på plats när jag rev ned handskfacket. Notera att jag har en mk4.5 och inte en mk5 så kan inte svara för var antennen bör vara placerad.

Skickat från min moto g 5G plus via Tapatalk

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

Alla Mondeo mk5 tdic är utrustade med hjälpvärmare men inte webaststo dieselvärmare. Har du webaston så finns det tidur i menyn och följde med en fjärrkontroll så du kan starta den med ett knapptryck.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Ford Focus RS Edition 2018

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

finns hjälpvärmare som ej har parkeringsvärmare,, då måste man montera in en vattenpump plus styrning till detta,,

ruff
Nybörjare
Namn: Maths Lundin
Kör: Ford Mondeo
Mustang GT 2006

Inlägg av ruff »

davve d skrev:
lör feb 04, 2023 5:50 pm
Alla Mondeo mk5 tdic är utrustade med hjälpvärmare men inte webaststo dieselvärmare. Har du webaston så finns det tidur i menyn och följde med en fjärrkontroll så du kan starta den med ett knapptryck.
Jag rev ner inner skärmen och där sitter en webasto värmare samma värmare sitter på 2,0L modellerna och på dessa bilar finns programvara. Samma värmare finns att köpa på bildelsbasen både med och utan fjärrkontroll men Ford i Värnamo kan/vet inget om det går att skaffa program eller en fjärrkontroll till min bil. Finns det tidur i min bil så är den väl gömd.

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

ruff skrev:
tis feb 07, 2023 6:42 pm
davve d skrev:
lör feb 04, 2023 5:50 pm
Jag rev ner inner skärmen och där sitter en webasto värmare samma värmare sitter på 2,0L modellerna och på dessa bilar finns programvara. Samma värmare finns att köpa på bildelsbasen både med och utan fjärrkontroll men Ford i Värnamo kan/vet inget om det går att skaffa program eller en fjärrkontroll till min bil. Finns det tidur i min bil så är den väl gömd.
Då är det endast hjälpvärmare du har. Vet att frågan varit uppe förut på forumet om det går att ”eftermontera” parkeringsvärmare men svartet har alltid varit nej från Ford. Hittar du altså inget i menyn så du kan ställa värme nu eller tidsinställning/avresetid? Om inte så återstår det bara att kontakta en verkstad som efterinstallerar bränslevärmare men det brukar kosta en bra sudd samt så får du inte in det i menyerna utan får en extern styrning.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Ford Focus RS Edition 2018

Användarvisningsbild
Titanium 3.0
Nybörjare
Namn: Jacob Aho
Kör: Ford Mondeo titanium 3.0
BMW F11 530d
BMW F07 530d

Inlägg av Titanium 3.0 »

Ursäkta om jag väcker denna tråd igen. Har läst lite om detta då jag eventuellt ska köpa en MK5 Mondeo.
Det verkar som att en del bilar kommer med webasto installerad men som endast är igång vid körning dvs den går ej att aktivera manuellt.

Verkar som att det går att aktivera denna till att bli en ”parkeringsvärmare” med ett program som heter UCDS. Någon som har mer info om detta?

Skriv svar