Köpråd Ford Mondeo 2010
-
kinesen
- Erfaren
- Namn: Kaj Myller
- Kör: Ford Mondeo
Köpråd Ford Mondeo 2010
Jag äger en ford mondeo 2009 och jag kommer att ha den ägd . Jag ska berätta vad våran bil har varit med om dessa 11 år och vad som vi har bytat. Den hade gått 4000 mil när vi köpte den och nu när vi bytte upp till en annan Ford så har den gamla gått 24 000 mil.
Bilen är flexifuel men 1 år av etanol så gick vi över till Bensin Etanolen då drog den 1.2 / milen och den krävde service var 1000 mil och oljebytet med filter kostade 800:- då gjorde jag jobbet själv. Gick över till Bensin och då gör man service var 1500 mil. Etanol är torr bränsle så därför får man service ofta. Dessa 11 åren har framrutan bytats ut 3 gånger och varje gång man bytat så har inte framrutevärmarna trådarna slutat efter varje gång. En efter en slutade fungera . Kondensorn är bytt vid 18000 mil kostnad 6000:-
Här började avgasrörtes upphängningspinnarna rosta sönder åtgärd verkstad svetsade dit upphängningspinnarna Det är kamkedja så den har vi inte bytat alls fast dom skriver 12 000 mil. Dom sa skramlar det inte så behövs det inte byta. Luftflödesmätare fick vi byte efter att bilen gått i felsäkert läge . Det är ett läge där motorn ger 70 hp istället för 140 hp . Byte av luftflödesmätare 6000:- nää vi gav 1500:- på skroten . Omregistrering på bilen kostade 1000:- sen var det en givare som blev kass 150:- omreg 1000:- Bromsok vänster fram kärvade bytt Bromsok höger fram kärvade bytt . Bytat bromsskivor fram och klossar 2500:- Bromskivor bak är inte bytade men klossar . Flexiröret bytat efter 20 000 mil. efter 22000 mil så var det bakre avgasröret. Efter 11 år så är det ingen rost i bilen . Men nu när den är 13 år gamal så bör man tektylbehandla bilen.
Bilen såld till en bilhandlare för 45000:-
Varför byta jo det var av den anledningen att man ville ha nytt inget annat.
Frågor bara ställd dom.
Bilen är flexifuel men 1 år av etanol så gick vi över till Bensin Etanolen då drog den 1.2 / milen och den krävde service var 1000 mil och oljebytet med filter kostade 800:- då gjorde jag jobbet själv. Gick över till Bensin och då gör man service var 1500 mil. Etanol är torr bränsle så därför får man service ofta. Dessa 11 åren har framrutan bytats ut 3 gånger och varje gång man bytat så har inte framrutevärmarna trådarna slutat efter varje gång. En efter en slutade fungera . Kondensorn är bytt vid 18000 mil kostnad 6000:-
Här började avgasrörtes upphängningspinnarna rosta sönder åtgärd verkstad svetsade dit upphängningspinnarna Det är kamkedja så den har vi inte bytat alls fast dom skriver 12 000 mil. Dom sa skramlar det inte så behövs det inte byta. Luftflödesmätare fick vi byte efter att bilen gått i felsäkert läge . Det är ett läge där motorn ger 70 hp istället för 140 hp . Byte av luftflödesmätare 6000:- nää vi gav 1500:- på skroten . Omregistrering på bilen kostade 1000:- sen var det en givare som blev kass 150:- omreg 1000:- Bromsok vänster fram kärvade bytt Bromsok höger fram kärvade bytt . Bytat bromsskivor fram och klossar 2500:- Bromskivor bak är inte bytade men klossar . Flexiröret bytat efter 20 000 mil. efter 22000 mil så var det bakre avgasröret. Efter 11 år så är det ingen rost i bilen . Men nu när den är 13 år gamal så bör man tektylbehandla bilen.
Bilen såld till en bilhandlare för 45000:-
Varför byta jo det var av den anledningen att man ville ha nytt inget annat.
Frågor bara ställd dom.
Tags:
-
getsome
- Legend
- Namn: Raffe Andersson
- Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin
Re: Köpråd Ford Mondeo 2010
Vad är för registrering ni gav 1000 kr för !? du skulle skaffat Forscan +JLR Mogoose PRo (från kina för 350 kr) och gjort det själv gratis därefter.
-
kinesen
- Erfaren
- Namn: Kaj Myller
- Kör: Ford Mondeo
När dom bytatde luftflödesmätaren och en annan givare så fick man programmera om något givetvis var det 2 olika ggr så jag åkte på det dubbla
-
getsome
- Legend
- Namn: Raffe Andersson
- Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin
Luftflödesmätaren behöver inte programmeras in och inga andra givare på flexi bilarna utan turbo heller , ev felkod nollas men ingen inkodning behövs , det enda som krasst behöver kodas det är spridare på dieslarna för att dom inte ska knacka överdrivet.