Avgastryckgivare DPF Galaxy 2016

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Whisky
Nybörjare
Namn: Conny Nordendahl
Kör: Ford Galaxy 2016 TDCi awd
Chevrolet Trans Sport V6 awd

Avgastryckgivare DPF Galaxy 2016

Inlägg av Whisky »

Hej,
Nu är jag smått desperat… har beställt och ska montera ny avgastryckgivare till min 2016 Galaxy 2,0 TDI 150hk… åkte med givaren glad i hågen till OKQ8 GDS och tänkte att den skulle väl vara relativt lätt att hitta och byta… Jo tjena! Rev bort alla skyddsplåtarna undertill… försökte lokalisera DPF och turbon (tänkte slangen skulle gå att följa därifrån till den lilla givaren) trångt som fan och hittade inget… såg inte ens turbon… försökte från under huven (tänkte givaren gick att se och komma åt uppifrån, mot topedväggen)… rev bort luftfilterboxen, plockade ut batteriet, rev bort batteritråget… inte en spår av givarjäveln! Vart sitter den? Hur kommer man åt den??? Åkte från hallen 560:- fattigare till ingen nytta…

(Har felkoder P2454, P244A, P2453… tänker och tror att givaren och/eller slangen är orsaken… givaren var rätt billig så det kan vara värt att chansa på…)

Tack på förhand! :bowdown:

Tummps
Veteran
Namn: Timmy A
Kör: Mondeo 2.0 tdci

Re: Avgastryckgivare DPF Galaxy 2016

Inlägg av Tummps »

Vet inte var givaren sitter, men du kanske kan lokalisera den efter lite letande här https://ford.7zap.com/en/car/186/6.4915 ... =undefined

Skickat från min motorola edge 40 pro via Tapatalk

Whisky
Nybörjare
Namn: Conny Nordendahl
Kör: Ford Galaxy 2016 TDCi awd
Chevrolet Trans Sport V6 awd

Re: Avgastryckgivare DPF Galaxy 2016

Inlägg av Whisky »

Tack för det! Ska kolla…
Har hittat orginaldelnummer (FoMoCo) som är fs7a-9g824-aa

Skriv svar