Standard eller sportchassi Mondeo mk3?
-
johan5588
- Erfaren
- Namn: Johan H
- Kör: Ford Mondeo Titanium X 2.0 Bensin, -06, 2.0 Bensin
Standard eller sportchassi Mondeo mk3?
Hej
Jag har en Mondeo kombi 2.0 , 145hk, Titanium X 2006
Ska beställa stötdämpare fram, hur vet jag om jag har standard eller sportchassi?
Är dämparna lika för höger o vänster
Mvh Johan
Jag har en Mondeo kombi 2.0 , 145hk, Titanium X 2006
Ska beställa stötdämpare fram, hur vet jag om jag har standard eller sportchassi?
Är dämparna lika för höger o vänster
Mvh Johan
- Granworth
- Veteran
- Namn: Kristian S
- Kör: Transit oljebrännare , scorpio ghia 94 .
Dröm bil , se foto. - Ort: Trelleborg
- Medlemsnummer: 540
Re: Standard eller sportchassi Mondeo mk3?
Tjäna .
det är inte så lätt ...
Jag hjälpte min vän att hitta framfjädrar till en liknande modell som din ( 07 ghia ) och då fanns det 6 olika fjädrar att välja på samt sen skulle då den rätta fjädern endast kombineras med original dämpare , då ghian har från fabrik lägre fjädrar och då oxå andra dämpare så var det inte helt lätt att hitta rätt.....
Vi fick rådet att kolla färgmärkningen på fjäder , 3 mark Tex blå lila röd , och sen leta fram på dämparen samtliga nr och skriva ner dom ,( kan finnas färgmärk på dämparna oxå ) därefter så kolla med dom olika tillverkarna .... och sen av betydelse så ville man även veta om vilken växellåda som finns och om det finns drag ac osv ...
Men om man inte är så noga så går man in på någon internetsida fyller i sitt reg nr och så får man något som passar alla modeller men verkningsgraden blir inte bra så att säga ...
hoppas detta svar ger dig lite vägledning ..
MVH Krille
det är inte så lätt ...
Jag hjälpte min vän att hitta framfjädrar till en liknande modell som din ( 07 ghia ) och då fanns det 6 olika fjädrar att välja på samt sen skulle då den rätta fjädern endast kombineras med original dämpare , då ghian har från fabrik lägre fjädrar och då oxå andra dämpare så var det inte helt lätt att hitta rätt.....
Vi fick rådet att kolla färgmärkningen på fjäder , 3 mark Tex blå lila röd , och sen leta fram på dämparen samtliga nr och skriva ner dom ,( kan finnas färgmärk på dämparna oxå ) därefter så kolla med dom olika tillverkarna .... och sen av betydelse så ville man även veta om vilken växellåda som finns och om det finns drag ac osv ...
Men om man inte är så noga så går man in på någon internetsida fyller i sitt reg nr och så får man något som passar alla modeller men verkningsgraden blir inte bra så att säga ...
hoppas detta svar ger dig lite vägledning ..
MVH Krille
.....Vad hjälper 500 Hästar under huven... , ... När det sitter en förståndslös bakom ratten...
Old Fords Never Die They Just Goes Faster..
Old Fords Never Die They Just Goes Faster..