Hastighetsmätarvajer sierra -92 trasig?
-
upful_lion
- Erfaren
- Namn: Jögge Mellberg
- Kör: Ford Sierra
Hastighetsmätarvajer sierra -92 trasig?
Hejsan
FIck 2:a på bes-protokollet, hastighetsmätare ur funktion.
Jag har rivit loss mätarpaketet och lossat vajern bakpå.
När jag snurrar på den lilla "nippeln" som vajern går in i på mätarpaketet så rör sig nålen och trippmätaren tickar på.
Är det vajern som är paj någonstans eller finns det något annat som kan vara trasigt?
Tack på förhand
/Jögge
FIck 2:a på bes-protokollet, hastighetsmätare ur funktion.
Jag har rivit loss mätarpaketet och lossat vajern bakpå.
När jag snurrar på den lilla "nippeln" som vajern går in i på mätarpaketet så rör sig nålen och trippmätaren tickar på.
Är det vajern som är paj någonstans eller finns det något annat som kan vara trasigt?
Tack på förhand
/Jögge
Tags:
-
upful_lion
- Erfaren
-
upful_lion
- Erfaren
Hallå igen!
Har nu slängt dit ny(beggad) vajer (gamla var av). Nu är det bara lite strul med att nålen i mätaren hoppar/pendlar mellan 5-10 km/h ända upp till 30km/h. Sen börjar den stabilisera sig och håller sig still och följer med fint när jag gasar på.
Har försökt med olika positioner på vajern, även enligt hur föregående vajer satt + Haynes beskrivning, men felet kvarstår.
Någon som har "rätt" position på hur markernarna skall vara ?
Kanske någon som har en sierra mk2 som kan knäppaa lite bilder på er vajer?
Tack på förhand!
Har nu slängt dit ny(beggad) vajer (gamla var av). Nu är det bara lite strul med att nålen i mätaren hoppar/pendlar mellan 5-10 km/h ända upp till 30km/h. Sen börjar den stabilisera sig och håller sig still och följer med fint när jag gasar på.
Har försökt med olika positioner på vajern, även enligt hur föregående vajer satt + Haynes beskrivning, men felet kvarstår.
Någon som har "rätt" position på hur markernarna skall vara ?
Kanske någon som har en sierra mk2 som kan knäppaa lite bilder på er vajer?
Tack på förhand!