Länkarm Sierra
-
dundret
- Erfaren
- Namn: Peter Mäki-Kauppila
- Kör: Ford Sierra 2.0 å Ford Scorpio 2.9
- Kontakt:
Länkarm Sierra
Tjenare,
Idag så byttes de länkarm höger på sierran men de blev inte riktigt bra efter det tycker jag då bilen började dra något åt höger och att ratten ställde om sig så den blev sned så nu antar jag att jag måste riva ner de å kolla allting igen..
Det ska ju bara typ 2 "brickor" som man ska sätta dit när man skruvar fast skiten, spelar de någon roll hur man sätter dit dom? de var farsan som satte dit länkarmen idag och själv så har jag ingen aning om hur dessa 2 brickor sitter så jag tänkte om man kan sätta dom fel på något sätt?
eller vad kan det annars bero på att bilen nu beter sig som den gör?
Idag så byttes de länkarm höger på sierran men de blev inte riktigt bra efter det tycker jag då bilen började dra något åt höger och att ratten ställde om sig så den blev sned så nu antar jag att jag måste riva ner de å kolla allting igen..
Det ska ju bara typ 2 "brickor" som man ska sätta dit när man skruvar fast skiten, spelar de någon roll hur man sätter dit dom? de var farsan som satte dit länkarmen idag och själv så har jag ingen aning om hur dessa 2 brickor sitter så jag tänkte om man kan sätta dom fel på något sätt?
Puttrar runt i en Sierra 2.0 Pinto 
Projekt:
Manta B 2.0
Projekt:
-
SK Racing
Du menar främre länkarmen? om du menar den så ska en mek med erfarenhet inte sätta brickorna fel då dessa beroende på ursprung är olika och passar olika till bussningarna som är olika utformade, den ena är kupad och den andra vågig och passar till respektive bussning, en eventuell anl till att din bil är som den är att efter ett byte av någon del i framvangnen så är det inte fel att åka o kolla framvangnen och få den sjusterad då värderna ändras då man skruvar med den, sedan så är det att rekomendera att byta ut dom undermåliga std bussningarna mot bättre ex Polyflex eller powerflex eller dyliga. bifogar en bild på Ford std brickorna
- Bilagor
-
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Lite långsökt kanske, men han kan inte ha råkat sätta styrleden fel? Alltså att han satt i den uppifrån när den ska i nerifrån?:^odundret skrev:Tjenare,
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
SK Racing
-
Preben
-
dundret
- Erfaren
- Namn: Peter Mäki-Kauppila
- Kör: Ford Sierra 2.0 å Ford Scorpio 2.9
- Kontakt:
nja allting ser ju ut som att de ska sitta rätt men de verkar inte riktigt så endå då ratten står lite snett då man åker rakt fram osv.
Tycker detta är lite skumt då länkarmen eller spindelleden inte går att justera? på något sätt att detta har "problem" dykt upp, kanske hade varit annat om detta varit justerbart eller något men icke.
SK racing: var kan man få tag på Polyflex eller powerflex till bra priser ifall om man får för sig att investera i sådana nångång
Tycker detta är lite skumt då länkarmen eller spindelleden inte går att justera? på något sätt att detta har "problem" dykt upp, kanske hade varit annat om detta varit justerbart eller något men icke.
SK racing: var kan man få tag på Polyflex eller powerflex till bra priser ifall om man får för sig att investera i sådana nångång
Puttrar runt i en Sierra 2.0 Pinto 
Projekt:
Manta B 2.0
Projekt:
-
SK Racing
Polyflex säljer Dalhems, Powerflex säljer Forza och TG(och andra givetvis), har för mig jag läst att TG har nåt paketpris på bussningarna till framvangnen men är inte säker, hör med honom.dundret skrev:SK racing: var kan man få tag på Polyflex eller powerflex till bra priser ifall om man får för sig att investera i sådana nångång
Gott Nytt år!