Byta växellådsolja!!!
-
sierraGT
Byta växellådsolja!!!
Tjena!
Har en Sierra GT -92 med Dohc motorn. Ibland kan ettan vara väldigt svår att peta in, speciellt när bilen står stilla. Annars är det inga problem med växellådan. Tror ni ett olje byte i växellådan skulle räcka?, isf hur bytar man detta, vart sitter pluggen som man tömmer ut oljan, vart häller man in den nya oljan. Möljligtvis kanske lite bilder
Tacksam för svar
Har en Sierra GT -92 med Dohc motorn. Ibland kan ettan vara väldigt svår att peta in, speciellt när bilen står stilla. Annars är det inga problem med växellådan. Tror ni ett olje byte i växellådan skulle räcka?, isf hur bytar man detta, vart sitter pluggen som man tömmer ut oljan, vart häller man in den nya oljan. Möljligtvis kanske lite bilder
Tacksam för svar
-
scorpio_95
-
SK Racing
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Det hjälper inte att byta olja. Antingen är det kopplingen som draggar pga massa damm i tryckplattan eller så är stödlagret på gång att ge upp som sitter i vevaxeln.
Men det är ju inte fel att ge lådan ett oljebyte ändå.
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
-
sierraGT
-
Erik
- Erfaren
- Namn: Erik Brännmark
- Kör: Scorpio-89
i min 2,9-mt75 är det lite tungt att lägga i 1an och 2an vad kan det bero på? jag har bytt tryckplatta, lamell, urtrampningslager och stödlagret i veven. men jag bytte ju it det för att det gick trögt.mr Costin skrev:Det hjälper inte att byta olja. Antingen är det kopplingen som draggar pga massa damm i tryckplattan eller så är stödlagret på gång att ge upp som sitter i vevaxeln.
-
flexmaster B
- Erfaren
- Namn: Björn Söderlund
- Kör: Sierra 2.9