Packningar vid byte av kylare på Scorpio automat?
-
SierraV6
- Erfaren
- Namn: Anders Olsson
- Kör: Sierra 2,9
Packningar vid byte av kylare på Scorpio automat?
Någon som vet om det finns några packningar man behöver byta till oljerören då man byter (vatten)kylare på en Scorpio 2,9 -94 med automatlåda?
/Anders
/Anders
-
M.Rexefjord
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Nu chansar jag lite. Men jag har aldrig sett några packningar till oljerören i kylaren. De är väl gjorda i samma princip som bromsrör, att de är koniska och på så sätt tätar när man drar åt. Eller minns jag helt fel nu?:Odd:SierraV6 skrev:Någon som vet om det finns några packningar man behöver byta till oljerören då man byter (vatten)kylare på en Scorpio 2,9 -94 med automatlåda?
/Anders
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
SierraV6
- Erfaren
- Namn: Anders Olsson
- Kör: Sierra 2,9
Menar vanliga vattenkylaren i fronten.Om du menar oljekylaren som sitter innanför oljefiltret så är det en oring men den brukar vara OK, men en ny skadar inte när man ändå har det i sär.
Misstänker också att det är så, men tänkte kolla för säkerhets skull.Järnkaminen skrev:Nu chansar jag lite. Men jag har aldrig sett några packningar till oljerören i kylaren. De är väl gjorda i samma princip som bromsrör, att de är koniska och på så sätt tätar när man drar åt. Eller minns jag helt fel nu?:Odd:
Tack för bägge svaren!
/Anders