hur får jag min 2.9 låta såhär?
-
TP_
hur får jag min 2.9 låta såhär?
Tjenare!
Jag har sökt men inte hittat något vettigt, jag är alltså beroende av att ha ett fint avgasljud på mina bilar.
Min bruksbil sierra 2.9 kombi har originalkatt och 2.5" rostfritt med 2st simons 2.5" ljuddämpare, men den låter så jäkla mjäkigt så det e knappt sant! Denna låter helt annorlunda, någon som har tips? Vill ha goare ljud, då jag somnar nästan den låter så trött&dryg nu
.
http://www.garaget.org/video/6047u5u1s8t7
Stort tack på förhand!! //MAttias
Jag har sökt men inte hittat något vettigt, jag är alltså beroende av att ha ett fint avgasljud på mina bilar.
Min bruksbil sierra 2.9 kombi har originalkatt och 2.5" rostfritt med 2st simons 2.5" ljuddämpare, men den låter så jäkla mjäkigt så det e knappt sant! Denna låter helt annorlunda, någon som har tips? Vill ha goare ljud, då jag somnar nästan den låter så trött&dryg nu
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
TP_ skrev:Tjenare!
Min bruksbil sierra 2.9 kombi har originalkatt och 2.5" rostfritt med 2st simons 2.5" ljuddämpare, men den låter så jäkla mjäkigt så det e knappt sant! Denna låter helt annorlunda, någon som har tips? Vill ha goare ljud, då jag somnar nästan den låter så trött&dryg nu.
Ta bort mellersta burken och sätt ett rör. Att ha både katt och två burkar så blir de ju som orginal nästan.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
SK Racing
-
Redline
- Erfaren
- Namn: Sanel J
- Kör: Ford Mondeo 2.0 -97
Fungerar det med vilket koniskt luftfilter som helst? Typ biltema, eller ska man satsa på nått dyrare för att få bättre insugsljud?SK Racing skrev:Det som lät mest tyckte jag var insugsljud, det är manligare med bröl framtill än baktill, tycker jag![]()
Dit med ett koniskt filter eller ta upp ett ordenligt hål i std luftburken och montera ett sportluftfilter, det sistnämda har jag gjort på brukisen o den låter lite mer än std i allafall.
//Redline
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Insugsljudet lär inte göra någon större skillnad beroende på kvalitet. Men vill du vara snäll mot motorn ska du ju köpa ett finare filter. Sen måste du ju köpa två stycker eller göra en adapter.Redline skrev:Fungerar det med vilket koniskt luftfilter som helst? Typ biltema, eller ska man satsa på nått dyrare för att få bättre insugsljud?
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
-
TP_
- cossie_robin
- Veteran
- Namn: ove larsson
- Kör: körr?
-
TP_
-
SK Racing
Sitter kisen kvar på bilen o fungerar så kommer det inte att låta så mycket då den tar bort ca 50% av avgasljudet, i ditt fall så ska ju kisen sitta på bilen för att bilprovningen ska vara nöjda så jag rekomenderar att du behåller kisen o ha en ljuddämpare.
Min Sierra Pinto hade jag kise o ett fullflödessystem med 1 dämpare o det lät bra.
Min Sierra Pinto hade jag kise o ett fullflödessystem med 1 dämpare o det lät bra.