Sierra 86, damask byte, special verktyg?
-
xtcy
Direkt på sak.. fått av allt och skall sätta på det imorrn tänkte jag, men fick höra rykten om att man behöver ett special verktyg som trycker på metall kåpan till drivknuten.. Handlar om den yttre bakre och vänstra
Något verktyg som ser ut som en avdragare fast en kona på en sidan så när man trycker på kåpan med denna böjs sidorna in automatisk, är detta ett måste?
Är detta viktigt? Kan det bli obalans om man gör det förhand?
Vore bra så man kan skaffa en sådan innan man åker till garaget då detta ligger 4 mil bort..
Tacksam för all hjälp.
Direkt på sak.. fått av allt och skall sätta på det imorrn tänkte jag, men fick höra rykten om att man behöver ett special verktyg som trycker på metall kåpan till drivknuten.. Handlar om den yttre bakre och vänstra
Något verktyg som ser ut som en avdragare fast en kona på en sidan så när man trycker på kåpan med denna böjs sidorna in automatisk, är detta ett måste?
Är detta viktigt? Kan det bli obalans om man gör det förhand?
Vore bra så man kan skaffa en sådan innan man åker till garaget då detta ligger 4 mil bort..
Tacksam för all hjälp.
-
xtcy
Ahh. nej altså vid drivknuten/spindelleden så skall det sitta en metall kåpa utanför.. den var man tvungen att ha sönder för att få av hela spindelleden osv.. nu är damasken på plats på axeln och metall kåpan skall på igen och den går ju lätt att trä på från en sida över drivknuten men den skall böjas till på den andra så den inte kan åka ut på axeln.. hoppas du förstår va jag menar! tack för svaret dock