Sida 1 av 1

escort 1,8 rs kompressormata

Postat: mån okt 11, 2010 11:36 am
av robban/escort
fundera på att kompressormata escorten .
de ja tänkte sätta på va någon form av skruv kompressor . det jag undrar ?.

hur ska ja göra me soppan ?
btr större spridare extra spridare ?
lmm ska jag montera den efter lr före kompressorn=? .
vilken kompressor =?
kommer inte på mer nu men tacksam för svar :)

om du vet någon annan länk man kan bli inspererad av skicka den!!!

mvh robban
ursäkta stavning

Postat: tor okt 14, 2010 10:58 am
av nextuz
robban/escort skrev:fundera på att kompressormata escorten .
de ja tänkte sätta på va någon form av skruv kompressor . det jag undrar ?.

hur ska ja göra me soppan ?
btr större spridare extra spridare ?
lmm ska jag montera den efter lr före kompressorn=? .
vilken kompressor =?
kommer inte på mer nu men tacksam för svar :)

om du vet någon annan länk man kan bli inspererad av skicka den!!!

mvh robban
ursäkta stavning
Grenrör från en Focus RS i med en turbo och sen styr de med megsqiurt =) kompsänk lite oxå kanske =)

Postat: tor jan 20, 2011 12:59 am
av robban/escort
nextuz skrev:Grenrör från en Focus RS i med en turbo och sen styr de med megsqiurt =) kompsänk lite oxå kanske =)
är focus rs grenrör bolt on ? vilken fläns för turbo?

Postat: tor jan 20, 2011 6:54 am
av nextuz
robban/escort skrev:är focus rs grenrör bolt on ? vilken fläns för turbo?
Det är bolt on ja på alla zetec-e motorer =)

Minns inte.. Haar för mej att de sitter en T25 på? men sök på nätet.. =)

Postat: mån jan 24, 2011 9:53 pm
av robban/escort
nextuz skrev:Det är bolt on ja på alla zetec-e motorer =)

Minns inte.. Haar för mej att de sitter en T25 på? men sök på nätet.. =)
vet du någon som konverterat en escort innan? hittar bara massa engelska länkar

Postat: tis jan 25, 2011 11:13 am
av nextuz
robban/escort skrev:vet du någon som konverterat en escort innan? hittar bara massa engelska länkar
De är nog de engelska du får hänga på..
De är en kalr fördel om du byter till 2liters block.. då finns de lite mera kolvar o välja på =)

Postat: tor jan 27, 2011 1:38 am
av robban/escort
nextuz skrev:De är nog de engelska du får hänga på..
De är en kalr fördel om du byter till 2liters block.. då finns de lite mera kolvar o välja på =)
aa vet calibra turbo kolvar ska vara bolt on :D