värre kam till sierra 2,0-88?
-
don vito
- Nybörjare
- Namn: patrik eriksson
- Kör: ford sierra-88
värre kam till sierra 2,0-88?
hallå!
tänkte höra om de finns nån värre kam till sierra 2,0-88?
och vad heter den isf?
mvh
tänkte höra om de finns nån värre kam till sierra 2,0-88?
och vad heter den isf?
mvh
-
SK Racing
-
Cassius
- Erfaren
- Namn: Johan Eriksson
- Kör: Inget, Planerar mittmotor Ford.
Nu tog du väl ändå i?SK Racing skrev:Burton har massor olika, men en 88 med kise har 8,5:1 i kompförhållande o sätta en trimkam i en motor med det förhållandet är som o köpa en kamm till Ingvar Oldsberg.
Man bör ju även justera om bränslet för att få full vinst av kammen vilket i sin tur Kan sabba motorgången. Sabbar troligen bränsleförbrukningen också.
Generellt kan man väl säga att den aktuella motorn behöver mer än en kam för att man verkligen ska märka skillnad på prestandan! Kam, extraktor, portmatch och nytt mappbart sprut typ MS eller VEMS kan du nog börja märka skillnad OCH få bra gång samt vettig bränsle ekonomi. Å andra sidan, ett MS eller ett VEMS och en turbokonvertering är samma pengar mer eller mindre och ger betydligt mer effekt om det är de man vill ha
-
SK Racing
Jag håller fast vid att utan o höja förhållandet så blir det bara ett dyrt sätt att framställa varmluft på.
Det bästa är om det inte ska kosta nått o hitta en motor från 87 o bakåt, dom har ca 9:1 i förhållande.
Jag har köpt, eller snarare bytt till mig kolvar från äldre Pinto som jag ska åka i min snikmotor som ska i min busbil, någon gång i livet.
Sen är den toppen planad 2mm o det ger ca 11:1 i förhållande o sen beroende på hur vass kam man stoppar i så försvinner ju lite av kompförhållandet den vägen.
Det bästa är om det inte ska kosta nått o hitta en motor från 87 o bakåt, dom har ca 9:1 i förhållande.
Jag har köpt, eller snarare bytt till mig kolvar från äldre Pinto som jag ska åka i min snikmotor som ska i min busbil, någon gång i livet.
Sen är den toppen planad 2mm o det ger ca 11:1 i förhållande o sen beroende på hur vass kam man stoppar i så försvinner ju lite av kompförhållandet den vägen.