Superchips
-
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Kör: Mondeo, S-max, Granada och Dodge
- Medlemsnummer: 406

Superchips
Jag hittade ett superchips i en skrotscorpa, gör det någon skillnad på effekten eller duger det bara till korvmojsskryt?
24v boa
24v boa
- Granworth
- Veteran
- Namn: Kristian S
- Kör: " goa " bilar 89 740 GL ... 56 000 mil " Still going strong " , scorpio 94 .
- Medlemsnummer: 540

chips ( inte OLW )
Hej.
Håller med om karaktären , och/men enligt det Tyska forumet ( ja jag förstår Tyskan mycket bra )så bör det ge ca.15 häst till dock står det inte var i registret samt att motorn /bilen bör bänkas för bästa resultat och därefter köras på 98 okt. och sedvanligt byta till sportluft filter och kanske ett bättre avgas.Tydligen så är det stora problemet för-kattarna , dom går väldigt lätt i sönder.
Har själv en nyinköpt 94 Ghia 24v BOA och håller på att studera box samt avgasrenigen ( hur man kommer bort från EGR och övrigt )
MVh
Håller med om karaktären , och/men enligt det Tyska forumet ( ja jag förstår Tyskan mycket bra )så bör det ge ca.15 häst till dock står det inte var i registret samt att motorn /bilen bör bänkas för bästa resultat och därefter köras på 98 okt. och sedvanligt byta till sportluft filter och kanske ett bättre avgas.Tydligen så är det stora problemet för-kattarna , dom går väldigt lätt i sönder.
Har själv en nyinköpt 94 Ghia 24v BOA och håller på att studera box samt avgasrenigen ( hur man kommer bort från EGR och övrigt )
MVh
- GNADA75
- Veteran
- Namn: Tomas Englund
- Kör: ford scorpio/sierra
Attans då jaja bara mer vidare du kan väl pma mig vilken medlem det var så kan jag kanske få kontakt å fråga om han har det kvar ? Btw motorn jag köpte av dig går som dröm ������ ville bara berätta .. Tack igen för en bra affär väl mött TomasFordofilen skrev:Tyvärr inte, sålt till en forummedlem som jag inte hört av på länge...
-
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Kör: Mondeo, S-max, Granada och Dodge
- Medlemsnummer: 406

Kul att du är nöjd! Ja motorn gick som sagt som en dröm, karossen hade däremot en hel del att önskaGNADA75 skrev:Attans då jaja bara mer vidare du kan väl pma mig vilken medlem det var så kan jag kanske få kontakt å fråga om han har det kvar ? Btw motorn jag köpte av dig går som dröm ������ ville bara berätta .. Tack igen för en bra affär väl mött Tomas

Jag pm'ar dig användaren senare idag eller i morgon...