Sierra pinto kabelhärva, kontakter?

Allt om Fords modeller Escort, Orion, Scorpio och Sierra.
Användarvisningsbild
Fiechen
Erfaren
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jan 16, 2011 11:38 am
Namn: David
Ort: Markaryd
Kör: Ford Taunus Turbo

Sierra pinto kabelhärva, kontakter?

Inläggav Fiechen » lör dec 17, 2011 3:23 pm

Hej, håller på än med min kabelhärva som ska i Taunusen. Men har i stort sett löst allting. Nu är det bara ett par kontakter jag undrar vad de är till för och om de behövs eller ej.

Kabelfärger
Vänster kontakt i bild:Gul/brun och brun
Vänster kontakt i höger bild:Vit/brun och svart
Mitten kontakt i höger bild:Gul/brun och svart
Höger kontakt i höger bild:Blå

Tack på förhand!
Bilagor
Sprutet (21).jpg
Bygger snabb gammelford, sån man kan ha att åka och köpa snus med
http://skogenracing.editboard.com/t5990-fiechen-ford-taunus-20l-8v-turbo-update-21-10

Tags:

Användarvisningsbild
Fiechen
Erfaren
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jan 16, 2011 11:38 am
Namn: David
Ort: Markaryd
Kör: Ford Taunus Turbo

Inläggav Fiechen » sön dec 18, 2011 3:22 pm

Kan ju tillägga att härvan kommer från en bil med katalysator
Bygger snabb gammelford, sån man kan ha att åka och köpa snus med

http://skogenracing.editboard.com/t5990-fiechen-ford-taunus-20l-8v-turbo-update-21-10

SK Racing

Inläggav SK Racing » sön dec 18, 2011 5:08 pm

Kablarna till höger i bild får jag till att det ska vara till kolkanistern som sitter på höger sida på Sierra.

Den blåa kablen med ett kabelskydd kan inte jag få till något annat än laddlampskablen som sitter på generatorn.

Den andra kablen kommer jag inte på nu direkt vad det är för någon.
Bilagor
IMG_1642k.jpg

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10063
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Ort: Kåge, Norrland
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inläggav therealpinto » sön dec 18, 2011 5:39 pm

En bra tanke är att följa kablarna till kontaktstycket mot boxen för att vara mer säker. Den tvåpoliga kontakten till vänster kan vara till hastighetsgivaren, den sitter på Sierrans hastighetsmätarvajer.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
Fiechen
Erfaren
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jan 16, 2011 11:38 am
Namn: David
Ort: Markaryd
Kör: Ford Taunus Turbo

Inläggav Fiechen » sön dec 18, 2011 5:57 pm

Okej tackar, är dessa verkligen nödvändiga för att motorn ska gå eller bara strunta i dem?
Jo den till vänster är nog till hastighetsmätarvajern, vill minnas att jag ryckte bort den därfrån :)
Bygger snabb gammelford, sån man kan ha att åka och köpa snus med

http://skogenracing.editboard.com/t5990-fiechen-ford-taunus-20l-8v-turbo-update-21-10

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10063
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Ort: Kåge, Norrland
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inläggav therealpinto » sön dec 18, 2011 7:40 pm

Nej, ingen av dem är livsviktiga. Utan hastighetsgivare kan man få lite skumma problem med vandrande tomgång/tjuvstopp men det är inte säkert.

/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

SK Racing

Inläggav SK Racing » sön dec 18, 2011 7:48 pm

Kör man med std box och inte har solenoiden o den andra grunkan ansluten som sitter i anslutning till kolkanistern så får man enligt mina fordkompisar någon eller några felkoder om detta.

Jag tog bort allt som rör just kolkanisterjunket, men behöll elgrunkorna, så att boxen tror att dom gör nytta, sen om det spelar någon sexuellbetydelse, ja det lämnar jag till dom kunniga ang insprut på dessa bilar.

Användarvisningsbild
Fiechen
Erfaren
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jan 16, 2011 11:38 am
Namn: David
Ort: Markaryd
Kör: Ford Taunus Turbo

Inläggav Fiechen » sön dec 18, 2011 8:00 pm

Låter ju bra detta, slipper jag tänka nå vidare på dem :)
Bygger snabb gammelford, sån man kan ha att åka och köpa snus med

http://skogenracing.editboard.com/t5990-fiechen-ford-taunus-20l-8v-turbo-update-21-10