Nee, med lite normal mek kunnande så är det inga problem, har inte skruvat med scorpan något men tittat under massor, o det är ingen kvantfysik som behövs för o skruva med dessa bilar, oavsett om fjädern sitter i eller utanför fjädern.
Se bara till o ha ordentliga pallbockar, så du inte hittas under bilen av någon kompis/anhörig.
Det är enligt mig smidigast och ta ned hela bakvagnen, en sida i taget går bra om man inte vill släppa ner hela rasket, är det en bil du tänkt behålla så rekomenderar jag o byta dom stora bussningarna i bakvagnsbalken, dom suger std på både Sierra o Scorpio, bytte mina till Power Flex och det blev en helt annan bil.
Brukar för egen del med byta dessa sida för sida även på denna modell. Så detta fixar du.
Hojta annars till får man väl kvista över med en hjälpande hand kanske,,,,
Tack att du tror på mig men jag tror inte heller att det ska vara några problem.Har en scorpio HGV 93 som jag har plockat dom ifrån dom var nästan nya klister lapparn sitter kvar fick den bilen med på köpet när jag köpte bilen jag åker i behöver du något så hojta till