motor
-
super-mike
- Erfaren
- Namn: mike pedersen
- Kör: ford sierra 2,0is
motor
hallå, jag har lyckats komma över en bmw e30 320 motor och jag undrar om det skulle vara möjligt att få igenom på besiktnigen, om jag satte i den i min sierra 2,0 dohc, jag höjer ju bara effekten med 9hk, skulle det vara möjligt att få igenom
?
mvh super-mike
mvh super-mike
-
SK Racing
E30 är väl som modell äldre än Sierran du har och då har den en sämmre avgascertifiering och då går det inte o regga den.
Ska du nu pilla med ett motorbyte så hade ju jag monterat något modernare i bilen i fråga för smidig bes, sen minns jag inte var brytpunkten för motorbyte går, efter någon årsmodell så ska det tydligen vara betydligt hårdare regler, eller rent av omöjligt.
Det har tutats massor om detta på forumet och har för mig att det ska finnas någon renodlad tråd i ämmnet någonstans.
Hittar den inte, men på SFRO´s hemsida finns så vitt jag vet all information ang bilar och dess ombyggnader som får och kan göras.
Ska du nu pilla med ett motorbyte så hade ju jag monterat något modernare i bilen i fråga för smidig bes, sen minns jag inte var brytpunkten för motorbyte går, efter någon årsmodell så ska det tydligen vara betydligt hårdare regler, eller rent av omöjligt.
Det har tutats massor om detta på forumet och har för mig att det ska finnas någon renodlad tråd i ämmnet någonstans.
Hittar den inte, men på SFRO´s hemsida finns så vitt jag vet all information ang bilar och dess ombyggnader som får och kan göras.
-
super-mike
- Erfaren
- Namn: mike pedersen
- Kör: ford sierra 2,0is
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt: