Vibrationer i framvagnen, till och från... sierra 4x4
-
- Erfaren
- Namn: Markus Johansson
- Kör: Ford Sierra CLX 2,0i DOCH 4x4 -90
Vibrationer i framvagnen, till och från... sierra 4x4
Det händer ibland att (notera, ibland) att det börjar vibrera någonstans ifrån framvagnen på min Sierra DOHC 4x4, jag vet inte riktigt vad det skulle kunna vara eftersom det kommer och går som det vill, oftast när jag svänger åt höger men nu på senare tid har det blivit mer konstant... eller när man båda färdas rakt fram, vänster och höger. Spelar ingen roll vilken hastighet man håller eller om man gasar/bromsar/fri kopplar, det vibrerar! Ibland är det så våldsamt så det känns som om bilen hoppar fram! Sen kan det smälla till och alla vibrationer försvinner. Någon som har en tanke på vad det skulle kunna vara?
Jag tror att det kommer ifrån höger främre hjul i varje fall, svårt att känna... har ganska nyligen monterat ny länkarm där då jag fick nedslag på spindelleden så den ska vara bra. Har inte demonterat hjulet och kollat närmre nu på senare tid.
edit: dom gånger det bara vibrerar när man svänger åt höger brukar det också vibrera vid inbromsning.
Jag tror att det kommer ifrån höger främre hjul i varje fall, svårt att känna... har ganska nyligen monterat ny länkarm där då jag fick nedslag på spindelleden så den ska vara bra. Har inte demonterat hjulet och kollat närmre nu på senare tid.
edit: dom gånger det bara vibrerar när man svänger åt höger brukar det också vibrera vid inbromsning.
Tags: