Sida 1 av 1

Frågor: Tändning och CO-skruv (S Cossi 4x4)

Postat: mån apr 22, 2013 7:43 pm
av MalZon
CO skruven på boxen, var är den nollställd? Ska den vara utskruvad/inskruvad eller mitten eller var?!
Har gjort om mitt chip nu ikväll så att tändningen står på 0° för att kunna stroba in tändningen. Ska piggen på remhjulet stå mitt på markeringen på blocket när man strobbar om tändningen står rätt? Om den nu ska göra det och ifall den nu inte gör det, är det hela fördelaren man ska vrida på för att få det att bli rätt?

Mvh Jonas

Postat: tis apr 23, 2013 10:45 am
av Big Al
Spelar ingen roll var CO-skruven står när du endå ska mappa. Det viktiga är att den inte ändras efter mappningen.
(Normalt så står den 2.5varv medurs)

Postat: tis apr 23, 2013 11:01 am
av MalZon
Big Al skrev:Spelar ingen roll var CO-skruven står när du endå ska mappa. Det viktiga är att den inte ändras efter mappningen.
(Normalt så står den 2.5varv medurs)
Ok. Så 2,5 varv medurs från helt moturs?

Mvh Jonas

Postat: tor apr 25, 2013 8:23 am
av MalZon
Någon mer som vet?

Mvh Jonas

Postat: tor apr 25, 2013 12:29 pm
av Papillon
5varv moturs så är den på noll och sedan 2,5 medurs.

Postat: tor apr 25, 2013 7:13 pm
av MalZon
Hmm key. Oavsett var den står innan? Eller är det fullt moturs och sen 2,5 varv medurs?

Mvh Jonas

Postat: fre apr 26, 2013 4:24 am
av Papillon
Ja det är en potensiometer inte bara en skruv, när du skruvat tillbaka den 5varv är den garanterat nollad.

Säg att den står på 4varv medurs idag, när du skruvat tillbaka 4varv e den på noll, skruvar du ett varv till går den inte tillbaka till 4 utan flyttar nollans referenspunkt tills du börjar skruva medurs igen. Eftersom 5varv e max så är du garanterat på noll efter 5 varv moturs oavsett hur den står idag.

Postat: fre apr 26, 2013 5:40 am
av MalZon
Då förstår jag! :) Tack!

Mvh Jonas