Sierra 2.0 dohc clx -92 går ryckigt
- BlackEdition
- Erfaren
- Namn: Emil
- Kör: Sierra 2.0 Dohc GLX -92
Sierra 2.0 dohc clx -92 går ryckigt
Hej
Bilen går ryckigt på låga varvtal, har rengjort tomgångsmotorn, spjällhus etc och inte fått nån märkbar skilldnad, detta gjorde jag pga när bilen står på tomgång så dör den efter 20 sec.. så vid rödljus får man ha handbromsen och lite gas som alternativ.
Den dricker lite vatten och ryker delvis lite blått vid start av bilen (troligtvis ventiltätningarna) men dessutom en del vitrök som sakta flyger uppåt och inte dunstar, luktar inte vatten/glykol i exp.kärlet utan de e lite brunkladd och luktar lite avgaser..
Startar ja bilen och åker 4 km till affären och försöker öppna exp. Locket så fylls burken direkt och de sprutar vatten
Troligen packningen som gett upp mellan en vattenkanal och cylinder?
Verkar få sånt jävla komp i kylsystemet
Hör även nåt som forslar runt i värmepaketet gissar jag på, när ja startar bilen..
Bilen har 23k mil på nacken
Glömde säga att när ja vrider på tändning så hör ja ingen soppa pump som bygger tryck, och vid reservhjulet så är knappen bort plockad sen tidigare
Att den dör kan va pga detta? Eller nåt jag vet inte
Frågan är iaf om någon känner igen de ja skrivit åvan om tryck i expansion kärlet etc och om de va packningen som va blåst då
// emil
Bilen går ryckigt på låga varvtal, har rengjort tomgångsmotorn, spjällhus etc och inte fått nån märkbar skilldnad, detta gjorde jag pga när bilen står på tomgång så dör den efter 20 sec.. så vid rödljus får man ha handbromsen och lite gas som alternativ.
Den dricker lite vatten och ryker delvis lite blått vid start av bilen (troligtvis ventiltätningarna) men dessutom en del vitrök som sakta flyger uppåt och inte dunstar, luktar inte vatten/glykol i exp.kärlet utan de e lite brunkladd och luktar lite avgaser..
Startar ja bilen och åker 4 km till affären och försöker öppna exp. Locket så fylls burken direkt och de sprutar vatten
Troligen packningen som gett upp mellan en vattenkanal och cylinder?
Verkar få sånt jävla komp i kylsystemet
Hör även nåt som forslar runt i värmepaketet gissar jag på, när ja startar bilen..
Bilen har 23k mil på nacken
Glömde säga att när ja vrider på tändning så hör ja ingen soppa pump som bygger tryck, och vid reservhjulet så är knappen bort plockad sen tidigare
Att den dör kan va pga detta? Eller nåt jag vet inte
Frågan är iaf om någon känner igen de ja skrivit åvan om tryck i expansion kärlet etc och om de va packningen som va blåst då
// emil
Tags:
- BlackEdition
- Erfaren
Bilen har stått i 3 år, ser ut att va nytt avgassystem på den iallafall halvsats, men får riva och ta loss kartarna och se om de blir nån skilldnad, tror däremot mer på de du sa me toppen .. såfall är det bara till att byta till en hel topp, ny packning och fräscha upp allt när de endå är nere. De är värt att rädda den me tanke på skicket på bilen och lådan, inredningen etc
tack Calle
- BlackEdition
- Erfaren
- BlackEdition
- Erfaren