Sida 2 av 2

Postat: fre jan 10, 2014 11:47 pm
av Johansson
Jovisst men det är ju ganska stor skillnad på spridarna
Från 380cc som Martin skrev till 570cc om jag inte minns fel.

Postat: lör jan 11, 2014 6:45 am
av Martin
Jag körde med "Davve chip" T34 mm och laddade typ 2bar back in the days. Vrid på soppa trycket lite så. Men att stressa en +20år gammal pump är väl inte att rekommendera.

Postat: lör jan 11, 2014 10:50 am
av mrnenad
Skillnad på mitt 330chip o davves?

Postat: lör jan 11, 2014 11:40 am
av Papillon
Gör rätt från början, köp ett anpassat chip eller mappa. Du får mer effekt, bättre körbarhet och längre livslängd.

Det går att ställa på bränsletryck och co för att det inte ska spika på toppen men ist kommer den gå fett på låg och mellanlast, inte optimalt. Skillnaden var som natt och dag efter mappning, rullade in bilen orörd på bes med en co-halt på 0.4 gentemot 330kitet där jag fick ligga på 4,5 för att bilen skulle gå rent.

Se även över kablaget till pumpen, där är inte 12volt efter 20år :-)

Postat: lör jan 11, 2014 11:47 am
av mrnenad
Håller med dig o ny pump o kablar kommer jag byta till undra om där finns en bra guide för det ;) vem har chip för t38?

Postat: lör jan 11, 2014 3:23 pm
av Johansson
Skicka ett mail till MSD med din spec så kan dom nog hjälpa dig.

Postat: ons jan 15, 2014 10:45 am
av mrnenad
Martin skrev:Ja det står 4bar a 100% ca 370hk därför jag skrev att vid ca 5bar( grundtryck+laddtryck) kanske man kan få närmare 400. Sen är det ju inte att rek att köra spridarna på 100%
Nu har jag ingen ställbar btr så mitt bränsletryck kommer aldrig att passera vad original btr klarar av. Dvs blir att köpa större spridare för att ligga på vettig DC.

Någon som kör på E85 med sina cossies?