Hej min scorpio är lite kinkig. När man inte använt den på två dagar får man oftast boosta igång den sedan ladda batteriet. Men kör man varje dag så är det inga problem.
Nu vill jag fråga er här på forumet om detta är vanligt? Då det är ett helt nytt batteri. Har kollat kupé belysningen t.o.m bagage och handskfacket.
Är det någon annan som haft samma problem och hur löste du det?
Tag av minuspolen.. Koppla in en amperemätare mellan minuspolen på batteriet och jordkabeln...
Kolla om du får höga värden.
Börja sedan dra säkringar ur säkringsboxen.
Kolla amperemätaren efter varje utdragen säkring.
Då värdet minskar drastiskt så har du felet.
Har samma problem på min Groda, men det beror på att den eftermonterade imobilizern drar (för mycket) ström när den är aktiverad. Annars kan den stå några veckor.
Hittade problemet. Var relä'ena till hel och halvljus XD hade panik till besiktning och skickade i ett par från Saab.. (dem var varma och klickade direkt man satte i och drog ur dem) Märkte nu att det drog 0.7A när jag drog ur dem och satte i mina Ford Original som jag hittade i städskrubben låg den stabilt på 0.14A.
Vid vidare sökning så är det Centrallås och Kupébelysning som drar resten. Är det något att bry sig om?