Halloj igen, har en ford sierra dohc med 4wd och har nu i planerna att lägga i en 16v scorpio/rs2000 maskin med turbo, dock så måsta bromsar och väghållning förbättras tyckte besiktningsmannen. så nu är frågan, passar stötar etc från xr4/xr4i eller är det rent ut samma grejer bara det att jag har 2l maskin i min för märkte när jag gämnförde krängare fram så hade jag 26mm på 4x4an o rwdn bara 24mm
stötdämpare från v6 går ju,, men du måste ju har andra fjädrar,, hur det ser ut med bromsar på sierran vet jag ej,, men scorpio har samma utom cosworth,,
Åtminstone i Sverige så har DOHC 4x4 oftast samma bromsar som XR4x4 V6, dvs 260 mm ventilerade skivor fram och solida 252 mm skivor bak. Det finns dock några enstaka DOHC 4x4 med de små skivorna (240 mm) fram, och trummor bak.
Tog fram skjutmått och måttband och gick lös på bilen. Krängaren var 26mm och stöten var 53mm bromsmässigt så är den tydligen som en rwd dohc med trummor bak. Så byter jag till större skivor fram och scorpio axeln bak så borde de bli samma som xr4x4 broms och väghållningsmässigt