V8a i Ford 17m RS2000 '70

Allt om Fords modeller Capri, Granada, Taunus, samt övriga modeller.
Eje
Nybörjare
Namn: Eje Hägglöf
Kör: Ford 17M RS2000S 1970, Ford Consul Mk2 1958, Opel Vectra 2005
Kontakt:

Inlägg av Eje »

Axelns id har hittats i helgen och det är från en Mercury Comet 1963.. Och det är inga prestanda bilar det inte! Klenaste axlarna och klenaste huset...

Ang länkarmarna så tänker jag göra en lösning där det blir runda solida rör istället för H profils länkarna som sitter där idag. Då farsan även ska ha det på 64an och 62an. i 64an ska jag också hinka i typ en Pinto med insprut. Ska bara övertala han om det.. ;)

Volvo 1031 eller Dana 30 som du säger är det självklara åka fort valet. Diffbroms kostar lite över 4 lax och man kan få en hel fin axel för under 2 lax. Billigare en så blir det inte. Dessutom väger ford axeln mycket mer en Volvo axeln.

Ang motoralternativen så blir det till att regga med Chevrolet 262 Monza motor på 110hk (+ 4 ports förgasare) då denna inte har så hiskeligt högt vrid.

Panhard stagen köps på Snowball.se och bladfjädrarna kommer från Plymounth Duster 340 GTS 1970.

jag reggar den med odiffad Dana 30 axel för att sedan hinka i en diffbroms från Bakaxeldelar.se

Detta är mitt 10 års projekt och jag ska bli medlem i Ford Club Sweden per omgående! Om min far kommer säkert att följa med mig.

Tags:

Skriv svar