Weber 32/36 på en 2l v6?
-
Amazonazz
- Nybörjare
- Namn: Jonathan Johansson
- Kör: Ford taunus Gxl -73
Weber 32/36 på en 2l v6?
Tjennare har en weber 32/36 dgav sittandess i min taunus med 2l v6 då förgasaren börjar bli gammal å sliten och jag har tröttnat på krånglet med den tänkte jag införskaffa en ny förgasare. Min fråga är nu då e detta en bra förgasare till denna motorn ? eller ska man gå upp ett steg till en 36/36? eller nått helt annat?
Tacksam för alla svar
Mvh Jonathan
Tacksam för alla svar
Mvh Jonathan
-
SK Racing
Jag är inte helt kunnig på V-6 men det sitter väl en skiljevägg i insuget som skiljer motorhalvorna åt, eller har jag fel?
Är dom åtskillda så är ju en 32/36 helt fel då motorns två halvor får helt olika bränsle/luft blandning.
En Weber DGAS förgasare är ju det som jag sett sitter på V-6 motorena, då i storlekarna 36/36 eller 38/38.
Sen så är det ju så att när förgasare byts ut så är det ju aldrig fel o köra bilen på rullarna hos någon firma som fortfarande kan förgasare, det brukar gå o hitta några hk o spara en rejäl skvätt med soppa efter ett sådant besök.
Har dock hört av en hemmasnickrare som slipat bort skiljeväggen i V-6 insuget på en 2.6á o körde därefter med en 32/36 DGAV på den motorn och enligt han så gick den bra, mycket bättre än med std förgasaren, men jag har inte själv sett eller provkört någon bil med denna lösningen, så det är bara nått som berättats för mig.
Är dom åtskillda så är ju en 32/36 helt fel då motorns två halvor får helt olika bränsle/luft blandning.
En Weber DGAS förgasare är ju det som jag sett sitter på V-6 motorena, då i storlekarna 36/36 eller 38/38.
Sen så är det ju så att när förgasare byts ut så är det ju aldrig fel o köra bilen på rullarna hos någon firma som fortfarande kan förgasare, det brukar gå o hitta några hk o spara en rejäl skvätt med soppa efter ett sådant besök.
Har dock hört av en hemmasnickrare som slipat bort skiljeväggen i V-6 insuget på en 2.6á o körde därefter med en 32/36 DGAV på den motorn och enligt han så gick den bra, mycket bättre än med std förgasaren, men jag har inte själv sett eller provkört någon bil med denna lösningen, så det är bara nått som berättats för mig.
- 17mRS2000s
- Erfaren
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Ford 17m RS 2000s 1970
Weber 38DGAS har jag på min funkar väldigt bra,min är dock std. här kan du köpa den. http://www.misab.se/ersnforg.htm
det är en 2,0 v6
det är en 2,0 v6