Främre avgasrör Granada 2.0
-
Holma
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Medlemsnummer: 406
Främre avgasrör Granada 2.0
Jag söker ett nytt främre avgasrör till min Granada -84 2.0.
Jag har frågat runt bland dom vanliga bildelskedjorna och dom har inget.
Är det samma rör på någon annan modell så chanserna för att hitta ett ökar?
Jag kan även vara intresserad av ett begagnat i BRA skick...
Granador låter jätteilla med fusklagat system med bara en ljuddämpare, tur att jag inte har förstånd till att skämmas:D
Jag har frågat runt bland dom vanliga bildelskedjorna och dom har inget.
Är det samma rör på någon annan modell så chanserna för att hitta ett ökar?
Jag kan även vara intresserad av ett begagnat i BRA skick...
Granador låter jätteilla med fusklagat system med bara en ljuddämpare, tur att jag inte har förstånd till att skämmas:D
Tags:
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Hm... klickade lite bland länkarna i Favorit-mappen, men det verkar svårt att finna ett löst rör över disk idag. Walker säljer tydligen kompletta system än, iaf:
http://www.autokatalogen.se/wls/view_ar ... dNo=282735
Annars har jag för mig att det var samma främre rör på Taunus TC och Granada (iaf samma på Granada med "Pinto" alla år), men ska inte svära på det för det var ett tag sen jag kastade bitar mellan dem sist. Värt att mäta om möjlighet finns iaf (tja, kan kolla på Taunusen om jag hittar måttstocken, behöver ändå leta fram den
).
...Och Granada med fullagat avgas och en dämpare låter inte illa, de låter KAXIGT!
http://www.autokatalogen.se/wls/view_ar ... dNo=282735
Annars har jag för mig att det var samma främre rör på Taunus TC och Granada (iaf samma på Granada med "Pinto" alla år), men ska inte svära på det för det var ett tag sen jag kastade bitar mellan dem sist. Värt att mäta om möjlighet finns iaf (tja, kan kolla på Taunusen om jag hittar måttstocken, behöver ändå leta fram den
...Och Granada med fullagat avgas och en dämpare låter inte illa, de låter KAXIGT!
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- Släggmek
- Legend
Ah, bra att det inte brådskar, då ska jag kika nån dag
.
..."Volvoraggare i smyg"?
Hörnu, smäda inte olyckan bara för att jag nödgas köra 740 i sommar!
...näh, traktorentusiast blir jag på en kall dag i helvetet möjligen. Men det var ju närmast brukligt när Granada var halvgamla att det brummade kraftfullt ur halvsluta avgassystem, min egen var inget undantag
. Kommer att tänka på när en av kompisarna som också hade en blev stoppad av lagen och de inte ens fattade att bakre dämparen lossnat - en av sherifferna kommenterade tvärtom att V6:an lät mulligt... fast det var en Pinto, ljudet blir ju förvillande likt på låg tomgång när det är illa dämpat
.
..."Volvoraggare i smyg"?
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
- Släggmek
- Legend
Fresta mig inte nu i dessa kristider
, jag och min plånbok försöker vänja sig vid dess emblem, soppatörst och taskiga utrymmen med viss svårighet...
- den lär nog ändå få respass så fort jag har råd med en frisk Granada mk II eller Taunus TC3 att ta till åretruntbrukis, det bör inte minst tjäna in sig på soppakontot (1,3 liter/milen
på landsväg efter 25.000 mil - dom måste verkligen vara fantaster, Volvo-diggarna... spelar ingen roll att det mesta känns solitt och är välskött) även om Fordarna drar olja i stället. Btw oroar ett vagt dieselknack och blå avgaser vid kall motor, så det bör bli en parentes mellan Fordarna. Puh, vilken OT det blev nu... 
)