Bagagematta till Taunus 20M.

Allt om Fords modeller Capri, Granada, Taunus, samt övriga modeller.
Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST180 & Mondeo MK V.
Medlemsnummer: 295

Bagagematta till Taunus 20M.

Inlägg av Järnkaminen »

En bekant bad mig försöka hjälpa honom att få tag i en bagagerumsmatta till hans Ford Taunus 20M XL årsmodell 1969.

Har ni några tips var jag kan finna det?
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Tags:

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Vet inte om Ford-vännen Skrot-Blom http://www.skrotblom.se/ packar & skickar prylar, men kan tippa att han har en gammal matta kvar för där fanns några såna vanliga 2-dörrars (serie P7b) kvar sist jag var dit för en del år sen och friska delar brukar de ta ur och spara när de pressar resterna till skillnad mot "moderna" skrotar som dissar klassikerna.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST180 & Mondeo MK V.
Medlemsnummer: 295

Inlägg av Järnkaminen »

Släggmek skrev:Vet inte om Ford-vännen Skrot-Blom http://www.skrotblom.se/ packar & skickar prylar, men kan tippa att han har en gammal matta kvar för där fanns några såna vanliga 2-dörrars (serie P7b) kvar sist jag var dit för en del år sen och friska delar brukar de ta ur och spara när de pressar resterna till skillnad mot "moderna" skrotar som dissar klassikerna.
Tack Hasse!

Förfrågan är skickad :).

Men fler tips mottages tacksamt!
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Användarvisningsbild
gxlv8
Veteran
Namn: henrik nielsen
Kör: mercedes slk, ferrari, capri 5.0, suzuki gs1000 roadracing, hundkoja pickup, HD.

Inlägg av gxlv8 »

http://www.skrotblom.se/

vadå skrot!!!! det ser ut som paradiset på jorden
synd det ligger i fel ända av landet

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Må vara, men man kan t o m hitta turistbilder på nätets skrotjägarsajter tagna av amerikaner så det är väl inte precis vid världens ände :D. Gångavstånd från Midlanda flygplats om man räknar fågelvägen, men man får nog inte vandra över landningsbanorna :p. Iaf så är det precis lika magiskt som det ser ut, en genuin men välskött skogsskrot av den utrotningshotade arten och väl värd en omväg men se till att ha på gummistövlar för det är rena bärskogen längst upp där många av de äldsta bilarna står. Bland det mest fascinerande är hur relativt välbevarade dessa är trots decennier i vila, en annan är ju van att hela golven försvinner av några år på gräs...:p Just nu är förresten bästa tiden att besöka när löven faller och avslöjar kärrorna, passa på för man vet aldrig när miljöfanatismen tvingar bort också dessa reliker (jag tycker snarare att stället borde K-märkas och t o m SR P4:s kulturspanare har varit där på besök).

En sak bara; där finns gott om Taunus men knappt nån av TC-familjen och Capri ser man väl inte heller ifall nån fick vittring, men gott om M-serie och rätt mycket undanstoppat till såna som jag minns det. De motorer som fanns är urtagna, så det bör finnas en och annan fungerande.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Skriv svar