Bussningar därbak

Allt om Fords modeller Capri, Granada, Taunus, samt övriga modeller.
Anglofilen
Veteran
Namn: Peter E
Kör: 1 Fikus FWD, resten av fordskrotet
och lillvolvon driver därbak.

Bussningar därbak

Inlägg av Anglofilen »

Hej och gott nytt år på er bilentusiaster.
Har fiskat runt lite på nätet efter nya "chassiegummin" till TC-bilarna. Framänden är hyfsat solklar men bak...nån som har tips på återförsäljare i sverige?

Tags:

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi

Inlägg av Släggmek »

Hej och gott nytt, Peter och ni andra!:) Här https://spareto.se/ finns iaf några av det man behöver listat för 1974 Taunus 1600 (TC1, ska väl vara samma bussningar på TC 3/Taunus 80/Cortina 80), men detaljuppgifterna är lite otydliga och jag såg några kommenterat att de fått fel prylar så det bör nog kollas direkt vid leverans. Stag med tillhörande bussningar till krängningshämmarna finns hos Mister Auto https://www.mister-auto.se/stabilisator ... g3229.html, men på raken hittar jag inte det andra där. Det kan gå att hitta mer om man har nåt annat reg.nr/årsmodell att slå på.

Har bestämt för mig att jag fick upp mer någonstans mitt i före-jul-brådskan men det verkar inte som att jag sparade sidan ordentligt :banghead: så där i farten. Ska se om jag kan luska fram mer om det när jag kommer åt nätet ordentligt, men just nu har jag väldigt sporadisk lina som går ner stup i ett ibland flera dygn, antar nätverksteknikerna dragit till Åre eller nåt :p.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Anglofilen
Veteran
Namn: Peter E
Kör: 1 Fikus FWD, resten av fordskrotet
och lillvolvon driver därbak.

Bussningar

Inlägg av Anglofilen »

Hej Hasse och gott nytt alla. Tack för länktipsen, ska grotta vidare och kanske blir det en "påse godis" så småningom. Skjutmått, laser och tumstock är just nu ens bästa vänner.

Skriv svar