Ford Granada 1984 röd lampa vid varvmätaren

Allt om Fords modeller Capri, Granada, Taunus, samt övriga modeller.
Fordgranada1984
Nybörjare
Namn: Anton Baumgartner
Kör: Ford granada mk2 1984 2.0
Volvo v70 2.5t 2005
Volvo 940 b230fk 1998
Skoda Fabia VrS 2011
BMW x3 35d
Saab 9-3 Aero 2004

Ford Granada 1984 röd lampa vid varvmätaren

Inlägg av Fordgranada1984 »

Hallå!

Köpte denna pärla förra året från Norrland med 9000 äkta mil på sig. Lite hundhår i baksätet, lister som behövde nya clips då plasten blivit gammal. Annars en helt fantastisk bil! Komforten är superb för en gammal fake jänk!

Har börjat göra lite mer än service och började pilla med förgasaren. Ställde in denna med verktyg och mätt bra. Dock nu när jag står på tomgång så slås den lilla röda lampan på, den som annars går på när man trycker gasen i botten. Förgasaren är en dubbelports weber.

Någon som har någon erfarenhet? Har ingen heines till denna, men har en gammal från min forntida Ford sierra som stämmer till 90%. Står dock inget om detta då min sierra hade insprut :busted_co :busted_co :busted_co

Hade varit tacksam för något svar eller tips!

Tags:

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Re: Ford Granada 1984 röd lampa vid varvmätaren

Inlägg av granadadr »

är ekonomilampa,, sitter förövrigt i hastighetsmätaren ;) tror den bara satt i 84 årsmodell men ej100 säker på det, den styrs av vacuum så att den helt random slås på kan antingen vara tjall på förgasaren,, eller slangar, eller själva el enheten om känner av allt,, vet att tidiga sierra hade sånt med,,

Skriv svar