Martin - Ford Escort Cosworth 1994
- Martin
- Legend
- Inlägg: 5658
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 6:28 am
- Namn: Martin Malmsten
- Kör: Cosworth
- Ort: Halmstad
- Medlemsnummer: 54
- Kontakt:
Martin - Ford Escort Cosworth 1994
Ford Escort Cosworth Carbon -94
Engine:
• Shortblock: Cosworth 200
• Pistons: Cp pistons with Total seal rings
• Conrods: Cosworth shoot peened
• Conrod bolts: Arp
• Oil pump: Cosworth High pressure
• Weighted and balanced
• Headbolts: Arp
• Head: Ported,Dual springs
• Vernier pulleys: Piper
• Inlet plenum: Cobramannen 3" throttle body
• Injectors: Undecided
• Head gasket: Montune Wrc 3layer
• Manifold: 1:Custom stainless 2: PPF Stainelss Tial 38mm wastegate
• Turbo: 1:Holset Hpx500 2:Garrett GT35bb
• Fuelrail: Custom dual 10mm inlet/dual 3bars Fuelregulators
• Fuelpumps: 2xWalbo 255L intank
• Dump valve: Tial
• Turbo damper: Baily
• Ignition Leads: Red Magnacor 8.5mm
• Engine hoses: Roose Motorsport Hoses "black"
• Intercooler: Forge Rs500
• Radiator: Aftermarket Aluminium
• Ignition Coil: Msd blaster
• Air Filter: K&N
• Tanks: Bailey Swirlpot, Bailey Header tank, Bailey Breather tank
• Engine mounts: Vibratec left+right
• Exhaust: Homemade full 3" 1 damper
• Engine management: Converted to Magneti Marelli from S cossie 4x4
Chassis and suspension:
• Suspension: Gaz Coilovers with help springs
• Front Strutbracer: Sparco
• Rear Strutbracers: Omp
• Busshes: Polly all around
• TCA: Compbreak adjustable
• Track Rod Ends: Compbreak adjustable
• Front Comprsion strut: Compbreak Tarmac Kit adjustable
Transmission:
• Gearbox: Mt75 4x4 standard/ New incomming
• Short shift: B&M
• Front diff: 20mm Aluminium Lid by Magnaten
• Clutch: Sachs Preasure plate 4paddle sinter lamel
Brakes:
• Front Calipers: Hi spec Mega monster 6piston
• Front Discs: Hi spec 380mm/34mm
• Front Pads: Ebc redstuff
• Front brakelines: Stailess
• Rear Caliper: Ap Racing 4piston
• Rear Discs: Ap Racing 330mm/28mm
• Rear Pads: Ebc redstuff
• Rear brakelines: Stailess
• Handbreak: Compbreak Vertical Hydraulic with adjustment valve
Wheels and Tyres:
• Wheels: Compomotive MO 9x18" Et14 (fitted at the moment)
• Tyres: Linglong 235x40 (fitted at the moment)
• Wheels: Oz Racing "Rally Racing" 9x19" Centrelock
• Tyres: Undecided
Body External:
• Color: Ashblack
• Carbon Lower lip (front bumper)
• Carbon Middle lip (front bumper)
• Carbon Hockey sticks (front bumper)
• Rs500 Fog grills (front bumper)
• Carbon Grill
• Carbon Wolf racing winglip / Carbon WRC wing
• Cup mirrors
Body Interior:
• Wiechers bolt in Rollcage 6p (ordered)
• Carbon A-pillars
• Carbon dash suround
• Birba white dial kit
• Mpm Dashlogger
• Hks Boost Gauge
• 2xSparco Evo L seats
• 2xSparco 3" 4p Harness
• Hks Evc IV boost controll
• G-tech Pro SS
• Snap off
• Sparco Mocca Stearing wheel
• Sparco Carbon pedal set
Pictures: http://www.garaget.org/?car=9480
Project Pictures:http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=41907
- Martin
- Legend
- Inlägg: 5658
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 6:28 am
- Namn: Martin Malmsten
- Kör: Cosworth
- Ort: Halmstad
- Medlemsnummer: 54
- Kontakt:
Focus RS skrev:Snyggt upplägg...
...och framför allt innehåll...
Vore grymt kul om vi kunde få detta upplägg på alla våra projekttrådar, inte allra minst för att förenkla för Performance Ford (och alla andra tidningar) att finna svenska "godbitar" i klubben...
Jepp Körde ju på ett vinnande koncept
Jo håller med om att det hade vart shysst om man fick samma stuk på sidorna för medlemarnas bilar.
- ErikJ
- Legend
- Inlägg: 4892
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 12:00 pm
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Ort: Väckelsång
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
hehe du är nog fan den näst värsta personen jag vet till att vela å byta planer varannan vecka men visst vill gärna se en arg escort
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk