Rattkontroll Focus 02

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
BaZZe

Rattkontroll Focus 02

Inlägg av BaZZe »

Hallå,
Vet inte riktigt om jag hamnat rätt men jag drar en chansning..
Min CD-växlare i min focus har gått kaputt och jag misstänker att om jag skulle laga den eller köpa en ny original skulle det kosta multum så jag tänkte köpa mig en ny då jag även gärna vill ha Mp3.

Mitt problem är då att jag vill kunna använda mig av den befintliga rattkontrollen, har hittat någon Kenwood modell med adapter som skulle fungera.. Men har en kontakt som kunde få tag på Blaupunkt till ett bättre pris.
Min fråga är då om det är någon som vet om Blaupunkt har någon modell med förberedd rattkontroll och en adapter till då som skulle fungera, är det någon som vet så skriv gärna va de går på och även om ni hittar artikel nummer till någon återförsäljare så jag kan kika, har inte hittat någon själv med rattkontroll, men ni härikring är förmodligen bättre än jag på det här :)

Tack på förhand.

Tags:

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Hej och välkommen hit Zebastian!

Finns det någon bilstereo-nerd ;) som kan svara på Zebastians fråga mån tro?

/Per-Anders.

HaPe
Erfaren
Namn: Håkan
Kör: Lexus IS250

Inlägg av HaPe »

Första träffen på en snabb googling av "blaupunkt adapter ford" ger denna:
http://www.blaupunkt.com/se/7607621147_main.asp

BaZZe

Stereon

Inlägg av BaZZe »

Jo visst själva adaptern skulle väl inte va så svår å hitta, men största problemet var just att jag inte kan hitta vilka av aparaterna som är kompitabla med rattkontrollen..
För jag vet att Kenwood inte passar förns man kommer upp i cirkus 1800kr, dom billigare modellerna fungerar asså ej även om man har en adapter...
Men tack ändå för svaret om adaptern :)

randal
Veteran
Namn: Rickard Lindfors
Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10

Inlägg av randal »

Här är ett vettigt pris på en Kenwood med anslutning till rattkontroll: http://digiswe.se/kenwood-kdc-w5544u.html

Kablaget för anslutning till bilens originalkontroll finns att köpa på http://www.assistlinkoping.se/ för ca 600-700:-

Kan det vara ett alternativ. Då vet du att det fungerar och det är ju ett överkomligt pris.

randal
Veteran
Namn: Rickard Lindfors
Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10

Inlägg av randal »

Om du vill köra på Blaupunkt så har jag hittat lite info nedan:

Question:
Can a Blaupunkt car radio be controlled with a steering wheel remote control built by Ford?

Answer:
With the Interface 7 607 587 511 and the vehicle-specific Adapter cable our current car radios can be controlled with a Ford steering wheel remote control.

Remote Control Interface
Car: Ford Focus
Date: 10/1998 --> 10/2004

Cable: 7607621147001
Interface 7607587512001

//rickard

Skriv svar