Hjulvinklar bak, Sierra...
- micke80
- Veteran
- Namn: Mikael F.
- Kör: BMW E28, E39
Hjulvinklar bak, Sierra...
Kan någon, en gång för alla, reda ut hur man går till väga för att "schimsa" lagerhusen på bakhjulen?? Det kan ju omöjligt bli bra om man schimsar lika mycket på alla bultar för då borde ju hjulet hamna snett pga att mönstret inte är symmetriskt.
Det är ju så många som har gjort det med bra resultat, men när man frågar hur, och hur mycket dom har schimsat, så får man inget svar... Mycket snack och lite verkstad??
Det är ju så många som har gjort det med bra resultat, men när man frågar hur, och hur mycket dom har schimsat, så får man inget svar... Mycket snack och lite verkstad??
- ErikJ
- Legend
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
thomas har färdiga schimsats
eller lägg brickor i bara dom övre bultfästena jag har 2x2 brickor= står rakare bak änn fram
eller lägg brickor i bara dom övre bultfästena jag har 2x2 brickor= står rakare bak änn fram
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
Är det ingen av er som får något problem med att drivaxeln tar i?? Jag har lagt en 2mm bricka påvar och en av de två övre bultarna och när jag svänger höger under acceleration så "durrar" det...är ej säker på att det beror på det men tanken har slagit mig.. Det kan ju vara avgasröret eller något som tar emot oxå...
Vad tror ni??
Vad tror ni??
- -MrMikey-
- Veteran
- Namn: Mikael Evensson
- Kör: Sierra Cossworth RWD, CB1000R, BMW 335d
Originally posted by micke80
MrMikey: Menar du två brickor på den översta och en bricka på den "främre" bulten??
Jepp 2st brickor på den översta och en på den näst högst upp. brickorna jag använde är nog säkert 1mm var så de blir ju en del. men jag har ju en rätt så kraftig sänkning åxå......
men de ska bli intressant nu när jag gör hjulinställning och se hur fel man har sett med ögat....