Ford Focus RS mk2 2009
-
Cossie Nicke
- Legend
- Namn: Niklas Eriksson
- Kör: Barnvagn, cosworth rwd & 9-5 Aero
Dock lite tråkigt att dom inte kör med 2.5 liters motorn.
Men volvo är väl kanske inte i fords ägo när den nya kommer.
Tack till TG Racing, Turbocenter, BGM, Svensk Kurirfrakt AB
http://www.Allbildelar.se
http://www.Allbildelar.se
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
EcoBoost motorerna kommer bli kanon! Äntligen direktinsprutning och ännu rappare gensvar. Och det finns de som inte vet det, men det är mestadels Volvo som utvecklat just 2,0 och 1,6 motorerna om jag inte förstått helt fel. Ford har gjort en V6:a i staterna men den vet vi ännu inte om den kommer hit. Tvivlar på det.Cossie Nicke skrev:Dock lite tråkigt att dom inte kör med 2.5 liters motorn.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
- C
- Legend
Beställa? Jag vet vart det finns in silverfärgad front som jag kan "låna" istället. *ASG*MikaelST skrev:Skynda att beställa fronten, så ska du se att Fredrik blir nöjd.
Tackar! Ska bli så skönt å ha den hemma snart.wolfbane196 skrev:C skrev:Nej nej nej! Tre dagar och 22 timmar kvar!
Bara att grattulera till en grym "hjulklapp"
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... post472489
har uppdaterat i Service priser tråden med priser ifrån Enköping och Uppsala
har uppdaterat i Service priser tråden med priser ifrån Enköping och Uppsala
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Den sitter redan på din bil, jag skiftade bara plats på dom. 
För er som inte vet så har jag alltså inhandlat en begagnad Mazda 3 MPS -07:a till gumman min, det var dags att byta ut hennes bil och det blev en vettig kompromiss då hon vägrade att åka en tre-dörrars variant typ ST/RS med barnvagn, bilbarnstol etc. konstigt...
Jag tänkte i alla fall få åka lite bana med den också - det är i alla fall samma plattform som Focus
Jag som nu har kört bägge bilarna måste säga att Focusen är en vanvettigt skön bil att köra, på något vis inger den väldigt mycket mer säkerhetskänsla bakom ratten, men känner sig trygg på ett oförklarligt vis, som inte riktigt finns på samma sätt i Mazdan som för övrigt går hyfsat den också, men jag undrar om inte Peter ska få meka lite ecu-tek med den trots allt...)
C: Nu bokar jag snart en omlackning till solid brun om du inte är snäll
För er som inte vet så har jag alltså inhandlat en begagnad Mazda 3 MPS -07:a till gumman min, det var dags att byta ut hennes bil och det blev en vettig kompromiss då hon vägrade att åka en tre-dörrars variant typ ST/RS med barnvagn, bilbarnstol etc. konstigt...
Jag tänkte i alla fall få åka lite bana med den också - det är i alla fall samma plattform som Focus
Jag som nu har kört bägge bilarna måste säga att Focusen är en vanvettigt skön bil att köra, på något vis inger den väldigt mycket mer säkerhetskänsla bakom ratten, men känner sig trygg på ett oförklarligt vis, som inte riktigt finns på samma sätt i Mazdan som för övrigt går hyfsat den också, men jag undrar om inte Peter ska få meka lite ecu-tek med den trots allt...)
C skrev:Beställa? Jag vet vart det finns en silverfärgad front som jag kan "låna" istället. *ASG*
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Sommardäck
Förresten, är det någon som kommer behöva nya sommardäck till sin RS?
Jag kan nog ordna fram riktigt bra pris på Continentals originaldäck till RS (rätt artikelnummer så klart) men jag behöver veta hur många som är intresserade först och det är nu det gäller då lev. har några uppsättningar för mycket på lager...
Jag kan nog ordna fram riktigt bra pris på Continentals originaldäck till RS (rätt artikelnummer så klart) men jag behöver veta hur många som är intresserade först och det är nu det gäller då lev. har några uppsättningar för mycket på lager...
- C
- Legend
Tackar Fredrik! Det var vänligt!Edelsvärd skrev:Den sitter redan på din bil, jag skiftade bara plats på dom.
Jag tänkte i alla fall få åka lite bana med den också - det är i alla fall samma plattform som Focus![]()
Jag vill ha min bil i denna bruna nyansen:

Om du nu lyckas se fägerna på denna bilden utan att fylla en biltemahink me dräggel..
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS